رییس اداره تبلیغات اسلامی اردکان گفت: روحانیون در ایام محرم فرهنگ غنی عاشورا راتبیین کنند.
کد خبر: ۶۵۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 13 September 2018

محمد حسین حاجی اسماعیلی رییس اداره سازمان تبلیغات اسلامی اردکان گفت: امروز ترویج فرهنگ عاشورایی باعث شده که اسلام نگه داشته شود و آن چیزی که اهل بیت در آن زمان مد نظرشان بود امروز مشاهده کنیم و این راه را تا قیام نهایی اهل بیت که ظهور آقا امام زمان (عج) است ادامه دهیم.

حاجی اسماعیلی افزود: طبیعی است که در استمرار این فرهنگ بزرگ الهی و اسلامی تشیع متصدیان امر مذهبی هستند نقش مهمی دارند، سخنرانان مذهبی، روحانیون، مداحان و انسان‌هایی که تعهد انجام خدمت دارند، متصدیان مراکز دینی مثل حسینیه‌ها و مساجد که هر کدام مسئولیتی بر عهده دارند چراکه همه ارزش های اسلامی در عاشورا تجلی یافته است.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ عاشورا به مردم وبه خصوص جوانان گفت: تنها شیوه‌ای که می توان فرهنگ غنی عاشورا را منتقل کند، حضور مردم در زیر یک خیمه و عزاداری برای اباعبدالله الحسین است همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند: نشستن در مجالس امام حسین (ع) و گوش دادن به مصیبت‌های اهل بیت و گریه برای امام حسین(ع) راه عاشورایی را ادامه می‌دهد.

حاجی اسماعیلی افزود: با ورود به ماه محرم بسیاری از مردم پوشش خود و حتی سبک زندگی خود را تغییر داده که به نوعی مشارکت در این برپایی عزا برای سید الشهدا (ع) است.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با مداحان اهل بیت نیز تشکیل شد و شرایط زمان برای آن‌ها بیان شد تا برنامه‌های مناسب بصیرتی و اجتماعی برای مردم آماده شوداز جمله مباحثی که در این دوره در مجالس مطرح می شود مباحثی چون: اعتقادی، دینی، اجتماعی و معارف اسلامی است که در کنار مبحث اصلی فرهنگ عاشورا بیان می‌شود.

وی در خصوص تعداد هیئت در اردکان گفت: در حال حاضر در اردکان ۱۲۳هیئت ثبت شده که تعدادی از آن‌ها هیئت بانوان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار