یزد - ایرنا - جمعی از شهروندان مهریز با گلایه از شرایط نامناسب روشنایی معابر و خیابان های شهر، خواستار چاره اندیشی برای رفع مشکل، رسیدگی و ساماندهی امور از سوی مسئولان نهادهای ذی ربط شدند.
کد خبر: ۶۵۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 13 September 2018

به اعتقاد جمعی از شهروندان مهریز از شهروندان ، هنگام شب دید کافی برای رفت و آمد شهروندان از عرض خیابان و حرکت وسایل نقلیه در خیابان های اصلی شهر خصوصا بلوار امام خمینی (ره)، سید مصطفی خمینی، هفتم تیر ، شهید منتظری و شهید مطهری وجود ندارد.
آنها با اشاره به اینکه نبود دید کافی در شب از عوامل بروز تصادف است، اظهار داشتند: شهرستان مهریز به دلیل وجود آثار متعدد تاریخی، داشتن مناطق تفریحی و ییلاقی شهری مسافرپذیر است، خواهان رسیدگی وضعیت موجود و حل مشکل شدند.
یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روشنایی بلوار امام خمینی (ره) که ورودی شهر است، و معابر آن با توجه به تردد خودروها شب هنگام، کافی نیست و مردم شب ها برای رفت و آمد از عرض خیابان و پیشگیری از بروز تصادف باید با احتیاط کامل رفت و آمد کنند.
حسین زارع با اشاره به اینکه چراغ های وسط بلوار شب ها فقط یک در میان روشن و سال هاست، تغییری در آن نوع و وضعیت نصب چراغ ها صورت نگرفت، خواهان رفع این مشکل شد.
دیگر شهروند هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از نبود روشنایی مناسب و کافی در بلوار و پیاده روهای شهر گلایه کرد و افزود: وضعیت روشنایی در برخی معابر بنحوی است که تنها با نور خودرو می توان جلوی خود را دید و رانندگی در تاریکی سخت است و امکان تصادف و بروز حادثه وجود دارد.
رضا سعیدی خاطر نشان کرد: لامپ برخی معابر و بلوارها نور کافی ندارد و به خصوص اطراف میدان شهید صدوقی ، معلم و میدان دفاع مقدس که این امر موجب نارضایتی شهروندان شده است .
به گفته وی باید مسئولان در شب نسبت به بررسی وضعیت روشنایی سطح معابر و خیابان های شهر اقدام کنند و موضوع را عملا پیگیری و برای تامین نظر مردم و تامین روشنایی کافی اقدام لازم انجام دهند.
به گفته شهردار مهریز طبق مقررات، شهرداری مسئولیتی در قبال روشنایی سطح معابر و بلوارهای شهر ندارد، فقط نسبت به تامین پایه و روشنایی وسط میادین اقدام می کند.
احمد آخوندی یادآور شد: تامین روشنایی اطراف میدان و بلوار بر عهده اداره برق است، ولی شهرداری بر حسب رسالتی که نسبت به شهروندان در خدمات رسانی دارد در این خصوص با آن اداره همکاری می کند.
به گفته وی از برنامه های مهم شهرداری و شورای شهر مهریز، پیگیری تعویض پایه روشنایی بلوارها، معابر و تعویض لامپ هاست که با جدیت دنبال پیگیری می شود.
شهردار مهریز تصریح کرد: وجود روشنایی کافی در شب برای شهروندان امر طبیعی و سخن بجایی است که با همکاری اداره برق برای تامین نظر مردم اقدام مناسب انجام شود.
همچنین رئیس اداره برق شهرستان مهریز گفت: اجرای هر طرح برق رسانی در شهر و خصوصا تامین روشنایی در سطح بلوار و معابر عمومی به هزینه زیادی نیاز دارد که به دنبال برآورد هزینه ها هستیم .
فتح الله اسماعیلی افزود: لامپ بلوار ورودی امام خمینی (ره) که شب ها یک در میان روشن است، از جمله طرح استانی است و از ابتدای فصل پاییز این مشکل رفع می شود و جای نگرانی نیست.
وی با اشاره به اینکه تامین نظر مردم و رفع مشکل در محور برنامه ریزی ها و اقدام های این اداره قرار دارد، یادآور شد: با همکاری خوبی که بین شهرداری و این اداره وجود دارد، قطعا مشکلات موجود در آینده رفع خواهد شد.
این مسئول بیان کرد: تامین روشنایی داخل میدان با شورای شهر و اطراف آن با اداره برق است، اگر مشکلی باشد مجددا بررسی و هرچه زودتر نسبت به رفع نقایص اقدام خواهیم کرد .
اسماعیلی با اشاره به اینکه همکاری مردم و اطلاع رسانی در خصوص برخی نیازها و مطالبات امری لازم و به صورت دائمی ادامه یابد از شهروندان خواست تا مراتب را به این اداره اعلام کنند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و از جمعیت 50 هزار نفری آن 65 درصد در شهر و در 30 محله بافت قدیم و شهرک های جدید زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار