رییس سازمان آتش نشانی یزد با بیان این‌که توجه به ایمنی در خیمه‌ها اهمیت بیشتری دارد زیرا جان مردم در این مراسم‌ها بیشتر در خطر است، گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی در یزد از 11 به 22 ایستگاه افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۵۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ 12 September 2018

امین ایمنی در آیین‌های عزاداری،‌تکایا و حسینه‌ها یکی از مهمترین مسائلی است که مدیران و مسئولان هیئت‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

برق گرفتگی و آتش سوزی از جمله جدی‌ترین خطراتی است که عزادران حسینی در ماه محرم را تهدید می کند،‌به همین منظور ضروری است تا تکایا و حسینه‌ها علاوه بر تجهیز به کپسول آتش نشانی تمام نکات ایمنی را رعایت کنند.

تراکم شدید جمعیتی در هیأت و سطح شهر از دیگر دغدغه‌های جدی مسئولان و متولیان دستگاه های خدماتی در ماه محرم است که به مشارکت 100 درصدی مردم نیاز دارد .

«سیدعلی فقیه‌زاده» رییس شورای هماهنگی هیأت مذهبی استان با اشاره به این‌که یک هزار و 480 هیئت مذهبی فعال در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: از تعداد کل هیئت های مذهبی فعال در استان یزد 30 هیئت ویژه خواهران است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تعداد هیئت‌های مذهبی برای تأثیرگذاری بیش از پیش در سطح استان و کشور،‌ افزود: با توجه به این‌که هیئت‌های مذهبی پایگاه‌های دینی شیعیان هستند و در ماه محرم پذیرای سیل جمعیت عزادار خواهند بود، رعایت نکات ایمنی برای تأمین سلامت جسمی عزاداران ضروری است.

رییس شورای هماهنگی هیأت مذهبی استان یزد در ادامه با بیان این که مداحان و ریش سفیدان هیئت‌ها باید بیش از پیش نسبت به رعایت ایمنی در تکایان و حسینه‌ها دقت داشته باشند، گفت: ایستگاه‌های صلواتی از دیگر مکان‌هایی است که متولیان آن باید نسبت به تأمین امنیت آنها برای خود و عزاداران اقدام کنند.

فقیه نسب کپسول‌‌های آتش نشانی در محل حسینه و تکایا و همچنین رعایت استاندارد لازم برای پخت و پز در آشپزخانه هیئات را ضروری دانست و بیان کرد: خوشبختانه تمام هیئت‌های عزادارای استان یزد بحث رعایت نکات ایمنی را به خوبی درک و در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال بعد از 72 سال برنامه نخل برداری در حسینیه شهدای امیر چقماق یزد برگزار می‌شود.

ایمنی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست

«سید عباس میرشمسی» رییس سازمان آتش نشانی یزد  آتش‌نشانها را ضابطین شهر در حوزه تأمین امنیت دانست و اظهار کرد: جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای که سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازد یکی از مهمترین رسالت‌های سازمان آتش نشانی است.

وی با اشاره به این‌که شهر یزد به دلیل مذهبی بودن و برگزاری مراسم روضه خوانی در طول سال با دیگر شهرها و استان‌های کشور متفاوت است،‌ افزود: توجه به نکات ایمنی باید در دستور کار دائمی مسئولان و دست اندرکاران مدیریت شهری قرار گیرد.

میرشمسی برگزاری جلسات توجیهی با مسئولان هیئت‌های عزادارای را یکی از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه در تکایان و حسینه‌ها عنوان کرد و گفت: توجه به ایمنی در خیمه‌ها اهمیت بیشتری دارد زیرا جان مردم در این مراسم‌ها بیشتر در خطر است .

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد انجام بازدیدهایی در قالب پیشگیری از مکان‌های عزاداری را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و ادامه داد:‌ مسئولان هیئت‌ها باید با نسب کپسول‌های اتش نشانی ایمنی شهروندان را تا حد زیادی تضمین کنند .

این مقام مسئول با بیان این‌که تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی شهر یزد در ماه محرم از 11 به 22 ایستگاه افزایش یافته است،‌ تصریح کرد: هدف از این اقدام مهار هرگونه اتش سوزی در کمترین زمان ممکن است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد در سال گذشته هیچ گونه حادثه در مکان های عزاداری رخ نداده است، گفت: امیدواریم امسال نیز با مشارکت مردم در بحث ایمنی، حریق و حادثه از بروز هرگونه خطری جلوگیری شود .

میرشمسی در پایان گفت: عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد بنابراین از همه مردم انتظار مشارکت داریم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار