رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شد:
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه ویژه مسئولان محیط زیست به مناطق حفاظت شده استان یزد شد.
کد خبر: ۶۵۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 12 September 2018

محمدرضا تابش امروز در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان یزد به تشریح برخی از چالش‌های زیستی محیطی در جهان و کشور پرداخت و اظهار داشت: آینده ایران به نحوه نگرش ما به محیط زیست و میزان توازن زیست محیطی گره خورده است.

وی با اشاره به پدیده آلودگی‌های زیست محیطی عنوان کرد: ایران در سال ۲۰۰۶ از لحاظ عملکرد زیست محیطی در رتبه ۵۳ جهان قرار داشته اما این شاخص در سال ۲۰۱۶ به رتبه ۱۰۵ تنزل یافته و اکنون در رده کشورهایی با عملکرد ضعیف محیط زیست قرار گرفته ایم.

نماینده مردم اردکان با اشاره به اینکه سالانه وسعتی بالغ بر ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی حاصلخیز کشور دچار فرسایش می شود، افزود: خسارت سالانه آلودگی هوا در ایران تا سال ۲۰۱۶ نیز بیش از ۱۶ میلیارد دلار برآورد شده و از لحاظ مدیریت منابع آبی نیز دارای جایگاه های بسیار پایینی هستیم این در حالی است که میزان پسابها تا سال ۱۴۰۰ به یک سوم حجم منابع آب تجدیدپذیر کشور می رسد.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مسائل و مشکلات استان یزد و شهرستان اردکان، خواستار توجه بیشتر برای حل مشکلات پارک و مناطق حفاظت شده شهرستان، تکمیل مرکز تحقیقات زیست محیطی اردکان که دارای پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد است، تعمیر و راه اندازی نمایشگرهای سنجش آلایندگی و ... شد.

مدیرکل محیط زیست استان یزد نیز در این دیدار از نماینده مردم اردکان به عنوان چهره ای ملی و مردمی که همیشه همراه و یاور محیط زیست بوده یاد کرد و اولویت های کاری خود در حوزه محیط زیست استان به ویژه راه اندازی مرکز مجهز پایش و اجرایی شدن طرح های تفصیلی مناطق حفاظت شده را تشریح کرد.

نیره پورملائی با بیان اینکه ما در بحران متوقف نمی شویم، گفت: برای عبور از بحران ها باید تدابیر را با توجه به شرایط خاص استان پیش‌بینی کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار