امام جمعه مهريز:
امام جمعه مهريز از مداحان و سخنرانان خواست تا برنامه مداحی و نوحه‌خوانی خود در ماه محرم را بر پایه اسناد موثق اجرا كنند.
کد خبر: ۶۵۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 12 September 2018

حجت الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» در همایش هیات‌های عزاداری و تعزیه‌خوانی شهرستان افزود: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، برنامه مداحی و نوحه‌خوانی را براساس مدارک دقیق حدیث و روایت اسلامی اجرا کنند .

وي ادامه داد: طرح برخی مطالب در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها که هیچ پایه و اساس دینی و عقلی ندارد، به هیچ وجه در مراسم عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر کار درستی نیست و موجب نارضایتی مردم می‌شود .

ريیس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار كرد: هیات‌های تعزیه از انجام برخی برنامه‌ها در شهادت امام حسین(ع) و یاران آن امام که زیبنده روضه خوانی و سوگواری نیست پرهیز کنند .

محی الدینی یادآور شد: فعالیت موکب‌ها و چایخانه‌ها در طول ماه محرم باید با کسب مجوز و طبق مقررات باشد و هیچ مزاحمتی برای مردم و گروه های عزاداری فراهم نکند .

امام جمعه مهریز بیان كرد: طول کشیدن برخی مجالس عزاداری که موجب قضا شدن نماز مردم می‌شود، در شان محرم و امام حسین (ع) نیست و باید سخنرانان و دست اندرکاران این موضوع را در نظر بگیرند .

محی‌الدینی از دست اندرکاران صوتی مجالس عزاداری خواست تا آرامش و آسایش مردم و کسانی که در نزدیکی محافل روضه‌خوانی‌ها و مساجد زندگی می‌کنند را رعایت کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار