رئیس اداره امور سینمایی اداره کل ارشاد یزد:
رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در سال 97 به طور متوسط مخاطب سینماهای یزد ماهانه دو برابر شده است.
کد خبر: ۶۵۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ 12 September 2018

 فهیمه سهیلی‌راد تعداد سینماهای استان یزد را دو سینما با ۹ سالن اعلام کرد و گفت: سینما جام‌جم با ۴ سالن و پردیس سینمایی تک با ۵ سالن در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان اردکان و میبد هرکدام دو سینما وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان‌های بافق، ابرکوه، تفت، مهریز و اشکذر هرکدام یک سالن سینمایی فعال دارند و سالن سینمای شهرستان بهاباد نیز به دستگاه سینما سیار مجهز شده است.

رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در خصوص ساخت سینما در شاهدیه نیز اظهار داشت: بسیاری از کارهای آن سال گذشته انجام‌شده و هم‌اکنون مراحل گودبرداری و پی‌ریزی انجام‌شده و در حال اجرای نقشه است.

سهیلی‌راد بابیان اینکه فیلم‌های روز تقریباً هم‌زمان در همه شهرستان‌ها در سالن سینماها اکران می‌شود، ابراز داشت: یزد ازنظر تعداد مخاطب در جایگاه متوسط کشوری قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استقبال مردم در دو سال گذشته رو به رشد بوده است، اذعان داشت: در سال ۹۶ حدود ۳۶۰ هزار نفر تماشاگر و در سه‌ماهه اول سال جاری نزدیک به ۱۶۷ هزار نفر بیننده داشته‌ایم که به‌طور متوسط ماهانه، جمعیت مخاطب سینما دو برابر شده است.

وی حمایت از طرح‌های ساخت مجتمع‌های سینمایی با سالن‌های استاندارد در مکان‌های مناسب، افزودن سالن به سینماهای موجود، توسعه و تجهیز سالن‌های سینما و نمایش فیلم در برخی از شهرستان‌ها که دارای شرایط و زیرساخت‌های مناسب بوده‌اند را از اقداماتی دانست که برای تقویت سینمای استان انجام‌شده است.

رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد عنوان کرد: برگزاری هم‌زمان جشنواره‌های فیلم فجر، کودک و نوجوان، فیلم کوتاه و سینمای مستند (حقیقت)، نمایش فیلم با سینما سیار که اخیراً در بهاباد رونمایی شد، اقدام دیگری برای دسترسی مردم شهرستان‌های فاقد سینما یا مناطق محروم است.

سهیلی‌راد هزینه‌های سنگین برق و مبالغ مربوط به اداره دارایی، افزایش قیمت دستگاه‌های صوت، نمایش فیلم و تجهیزات آن‌ها برای به‌روزرسانی دستگاه‌ها یا تعمیر آن‌ها و عدم تناسب درآمد حاصل از فروش با هزینه‌های جاری را از مشکلات سینماهای استان دانست.

این مقام مسئول در خصوص تعطیلی و تغییر کاربری سینما فرهنگ شهرستان یزد خاطرنشان کرد: سینما فرهنگ به لحاظ فرسوده بودن، عدم تناسب میزان فروش و هزینه‌های موجود چند سال قبل بنا به درخواست مالک به‌صورت قانونی تغییر کاربری داده است.

رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد درر رابطه با تعطیلی چندساله سینما ایران بیان داشت: سینما ایران متعلق به بخش خصوصی است و به دلیل بدهی مالک و مشکلات ایجادشده‌ دیگر و باوجود رایزنی‌ها و حمایت‌های این اداره کل از طریق سازمان سینمایی، استانداری و سایر دستگاه‌ها برای تهیه فیلم، اخذ وام، اجاره یا فروش سینما به متقاضی، به خاطر عدم همکاری و اقدام مالک، چندساله است که تعطیل‌شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر فیلم کوتاه «مهر» به کارگردانی بهناز زحمتکش با موضوع احسان و نیکوکاری در روز سینما کلید می‌خورد، خاطرنشان کرد: تهیه‌کننده فیلم کوتاه مهر، انجمن سینمای جوانان یزد است که با همکاری کمیته امداد امام خمینی تولید می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار