دبير مديريت بحران و پدافند غيرعامل فرمانداري ابركوه از برگزاری مانور دور میزی لحظه صفر در ساعت یک بامداد صبح امروز خبر داد.
کد خبر: ۶۵۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 12 September 2018

هم‌زمان با ساعت یک بامداد صبح امروز برای اولین بار مانور دور میزی لحظه صفر با موضوع با عنوان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در محل فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

مسلم غلامزاده مهرآبادی موضوع مانور را برخورد تانکر حامل مواد نفتی و قابل اشتعال با اتوبوس مسافربری در محدوده جغرافیایی روستای رئیس‌آباد، عنوان کرد.

غلام‌زاده افزود: هدف از برگزاری این مانور دور میزی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدها، ایجاد آمادگی بیشتر برای مقابله با بحران‌ها، حصول اطمینان از کفایت تمهیدات حفاظتی و زیرساخت‌های حیاتی، برآورد میزان کمبودها و نیازهای آموزشی، نیروی انسانی و تجهیزات با رویکرد خودکفایی است.

دبیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل فرمانداری ابرکوه این مانور را از نوع سطح 2 برشمرد و گفت: در سناریوی مذکور تانکر نامبرده با اتوبوسی حامل 35 مسافر که 3 نفر از آنان توریست هستند، برخورد کرده و موجب واژگونی و آتش‌سوزی می‌شود.

وی ادامه داد: در حادثه فرضی 23 نفر از مسافرین در دم جان داده، 3 نفر از مصدومین دچار سوختگی بالای 70 درصد شده و هویت افراد فوتی بر اثر سوختگی شدید قابل‌شناسایی نیست. عده‌ای از ساکنین روستا به محل حادثه هجوم می‌آورند ضمن اینکه به دلیل آتش‌سوزی و نشت مواد نفتی با تهدید انفجار و پیامدهای زیست‌محیطی روبرو هستند.

غلام‌زاده عنوان کرد: در ادامه این سناریو اخبار حادثه فوراً توسط افراد در حال تردد به اطلاع نزدیک‌ترین یگان امدادی می‌رسد. عمق و دامنه حادثه به‌قدری شدید است که جهت امدادرسانی سریع باید کلیه امکانات و دستگاه‌های شهرستان به کار گرفته شوند.

دبیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل فرمانداری ابرکوه تصریح کرد: شورای هماهنگی مدیریت بحران بلافاصله پس از وقوع این حادثه فرضی فرمانداری، بخشدار، شهرداری، راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه، ادارات زیرساخت (آب، برق، تلفن، گاز)، جوامع محلی و مردمی، منابع طبیعی، محیط‌زیست، شبکه بهداشت و دادستانی را فراخواند.

وی افزود: اکثریت مسئولین دستگاه‌های فوق و یا نمایندگان آنان در حداقل زمان ممکن خود را به فرمانداری شهرستان رسانده و پس از تبیین مانور، بر طبق فرم‌هایی که به آنان داده شد اولین اقدام، شرایط فعلی دستگاه امدادرسان، امکانات و اقدامات موردنیاز جهت مقابله با بحران موجود و کمبودها و نحوه مدیریت آن را مطرح کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار