رئیس اداره ارشاد:
یزد - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: هم اکنون 18 موسسه آموزش کلام وحی با 2 هزار نفر قرآن آموز در حوزه شهری و مناطق روستایی این شهرستان فعالیت دارد.
کد خبر: ۶۵۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 12 September 2018

 سیدرضا آقایی افزود: مربیان موسسه های قرآنی آموزش های لازم و صحیح را به کودکان و نوجوان در رشته های روخوانی، روان خوانی، صوت، لحن و تجوید ارایه می دهند.
وی ادامه داد: برگزاری کرسی تلاوت قرآن با همکاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی، انجام مسابقات، برپایی جلسه های پرسش و پاسخ و اعزام نفرات برتر به مسابقات استانی و کشوری از دیگر فعالیت های این موسسه هاست.
این مسئول فرهنگی شهرستان اظهار داشت: تاکنون افزون بر 200حافظ جزء کلام وحی در مهریز تربیت شدند که در موسسات و مراکز قرآنی در زمینه‌‎های مختلف قرآنی مشغول به کار هستند.
آقایی، تعداد حافظان کل قرآن شهرستان را 15 نفر ذکر کرد و یادآور شد: از برنامه های مهم موسسات قرآنی زیرپوشش، توجه به حفظ کلام وحی توسط قرآن آموزان است .
وی در ادامه از اجرای طرح تلاوت نور در 150 باب مسجد مهریز خبر داد که همه شب بعد از نماز مغرب و عشا یک صفحه قرآن مجید را جمعی تلاوت می کنند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه میان مردم و قشرهای مختلف برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان انقلاب تاکید کرد و خواستار کمک های افراد خیر و علاقه مند برای بیشتر فعالیت ها شد.
به گفته آقایی گسترش موسسات قرآنی نقش مهمی در جذب جوانان و آشنایی آنها با آموزه های دینی و قرآنی دارد و دولت از این قبیل فعالیت ها حمایت می کند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد که 65 درصد جمعیت آن در روستاها زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار