رییس پلیس فتا یزد خبر داد؛
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد با بیان این‌که انتخاب گذر واژه امن یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از نفوذ به حساب‌های کاربری شما است، گفت: هکر اکانت اینستاگرام در استان یزد دستگیر شد.
کد خبر: ۶۵۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 12 September 2018

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پي ارجاع پرونده‌ای با موضوع دسترسی غیر‌مجاز به اینستاگرام از سوی دادستان شهرستان یزد به دادخواهي جوان یزدی به پلیس فتا‌، رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت‌ .

وی افزود: پیرامون موضوع از شاکی تحقیق شد که عنوان نمود شخصي ناشناس در فضای مجازی و از طريق اینستاگرام اقدام به هک اکانت من نموده که بنده نیز اقدام به شکایت نمودم، دو روز بعد شکایت بنده خانمی با من از طریق اینستاگرام ارتباط برقرار نموده و پیشنهاد دوستی و در نهایت بعد از مدتی ازدواج موقت را داد که من نیز قبول نمودم و فردای آن روز قرار ملاقات حضوری داشتیم که در جلسه ملاقات جوانی حدودا 22 ساله حضور پیدا کرده و با ارائه پرینت چتهای بین من و فرد مورد نظر که به ادعای خودش و اعتماد بنده خانمی مطعلقه بود بنده را تهدید نمود که در صورت پیگیری شکایت بابت هک اینستاگرام چتهای مربوطه را در اینستاگرام برای مخاطبین بنده به اشتراک خواهد گذاشت و بنده را تهدید نمود که این عمل موجب به مخاطره افتادن آبروی من شده است، لذا از کسی که اين کار را انجام داده شاکی و تقاضايی رسيدگی دارم‌ .

رییس پلیس فتای یزد، گفت: مراتب در دستور کار کارشناسان اين پليس قرارگرفت و در اين رابطه پرونده تشکيل گردید‌ که پس از انجام تحقيقات و اقدامات فنی، متهم شناسایی و با دستور قاضی پرونده دستگیر گردید .

سرهنگ ابوطالبی تصریح‌ کرد: با توجه به مستندات کافی جمع‌آوری شده از متهم، از وی بازجویی به عمل آمد که عنوان کرد، شاکی از اقوام دور زن داداش بنده بوده که من نیز با به دست آوردن اطلاعات شخصی شاکی به اکانت وی دسترسی پیدا کردم و از طریق اکانت وی اقدام به سوء استفاده نمودم، در نهايت با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابی پرونده تکميلاً در معيت طرفين به دادسرا ارسال گردید .

این مقام مسئول در توصیه به کاربران تأکید کرد: انتخاب رمزهای عبور مجزا برای هر حساب کاربری و همچنین الگوبرداری از الگوریتم‌های پیشرفته رمزنگاری یکی از گزینه‌های مهم در جلوگیری از دستیابی افراد سودجو به اطلاعات مهم کاربران می‌باشد از سویی کاربران دقت داشته باشند که نباید از اطلاعات شخصی و قابل حدس استفاده کنید، در رمزهای خود از حروف بزرگ و کوچک، علائم‌های اختصاری، استفاده از زبان‌های مختلف و عدم استفاده ترتیبی اعداد و حروف، را رعایت کنید تا رمز قوی داشته باشید‌ .

وی ادامه داد: البته احراز هویت دو مرحله‌ای یکی دیگر از راهکارهای طراحی‌شده برای افزایش امنیت و مراقبت از حساب‌های کاربری می‌باشد. در نتیجه کاربران باید نسبت به فعال نمودن این گزینه در حساب‌های کاربری خود توجه لازم را داشته و علاوه بر این، از کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک و پیوست‌های ضمیمه‌ شده در ایمیل‌های دریافتی و همچنین ارائه اطلاعات شخصی خود خودداری کنند .

 

رییس پلیس فتا استان یزد در پایان گفت: شایان ذکر است کاربران فضای مجازی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فرویت های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی در میان بگذارند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار