رییس هیات شنای استان یزد:
در فصل تابستان با بالا رفتن دمای هوا استفاده از استخرها بیشتر می‌شود و اکثر افراد ترجیح می‌دهند بیش از پیش برای رهایی از گرما به استخرهای شنا مراجعه کنند، به همین دلیل رعایت و جدی گرفتن نکات بهداشتی در هنگام مراجعه به استخر ضروری است.
کد خبر: ۶۵۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 12 September 2018

به گزارش تابناک یزد، بدون تردید شنا و آب تنی یکی از بهترین و پرفایده‌ترین تفریحات در فصل تابستان است و افراد می‌توانند با رعایت نکاتی ساده تجربه بی‌نظیری را برای خود در استخرها و اماکن آبی مجاز رقم بزنند.

در فصل تابستان با بالا رفتن دمای هوا و گرم شدن محیط استفاده از استخرها و محیط‌های آبی بیشتر می‌شود و اکثر افراد ترجیح می‌دهند که برای رهایی از گرما و تجربه یک تفریح مناسب به استخرها و اماکن آبی مراجعه کنند.

بر همین اساس متخصصان پوست و مو بر رعایت اصول مراقبت‌های لازم در استفاده از استخرها از جهت سرپوشیده بودن و نداشتن کلر زیاد به منظور مراقبت از بیماری‌های پوستی در فصل تابستان بسیار تاکید دارند.

بنابراین بهتر است افرادی که مراجعه زیادی به استخرهای روباز دارند به صورت متناوب از استخرهای سرپوشیده و روباز استفاده کنند و تمام وقت خود را در فصل تابستان به استخرهای روباز اختصاص ندهند چرا که قرار گرفتن زیاد زیر نور آفتاب در فصل تابستان می‌تواند مشکلات پوستی زیادی را برای افراد ایجاد کند.

فعالیت 32 استخرشنا در استان یزد

« محمدرضاباغستانی»  با بیان این‌که استخرهای شنا محلی تفریحی و ورزشی است که عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی می‌تواند اثرات بدی را بر روی سلامت افراد داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به این‌که بیشترین خطر بهداشتی شنا مربوط به محوطه داخل استخر است، فرهنگ سازی بهداشتی نقشی موثر در تضمین سلامتی افراد ایفا می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های استخرهای استاندارد،‌افزود: داشتن تصفیه علمی و اصولی با ابعاد 50 در 25 مترمربعی یکی از مهمترین ویژگی‌های استخر استاندارد است.

رییس هیات شنای استان یزد با بیان این‌که طول استاندار استخرهای شنا 50 متر است، گفت: در حال حاضر 32 استخر در سطح استان وجود دارد که هیچ کدام از آنها دارای طول 50 متری نیستند.

باغستانی در ادامه با اشاره به ضرورت بازسازی سه استخر در استان یزد، تصریح کرد:‌ هیأت شنای شهرستان‌های یزد، تفت، اردکان، میبد، مهریز، خاتم و ابرکوه از جمله هیأت‌های شنای فعال در استان هستند.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان یزد با بیان این‌که اکنون ساخت سه استخر در دست اقدام است، خاطرنشان‌کرد: شهرستان یزد مقام اول تا سوم کشوری را در رشته واترپلو به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که واترپلو تنها تیم لیگ کشوری است، افزود:‌ شناگران یزدی توانستند با کمک اراده فولادی خود در ردیف 10 تیم برتر کشوری رشته شنا قرار گیرند.

وی در پایان با بیان این‌که مسئولیت نجات غریقی برعهده هیأت نجات غریق استان است، تصریح کرد: براساس استانداردها و ظرفیت‌های فنی هر استخر و سانس ناجیان غریق حضور دارند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار