حیدری:
سرپرست فرمانداری یزد،‌گفت: سبک زندگی، ‌تهذیب و تربیت اسلامی باید جزو محتوای آموزشی دانش‌آموزان قرار گیرد.
کد خبر: ۶۵۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 11 September 2018

«عباس حیدری» در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان این‌که دانش آموزان آینده سازان استان و کشور هستند،‌اظهار کرد: دغدغه ارتقای سطح علمی آموزشی و تربیتی فرهنگیان استان قبال تحصین و افتخار آمیز است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش، افزود: سازندگی آموزش و پرورش برای ارتقاس سطح آموزشی و فرهنگی جامعه ضرورت است.

سرپرست فرمانداری یزد آموزش و پرورش را مهمترین رکن توسعه کشور دانست و گفت:‌ اگر آموزش و پرورش حمایت و آن طور که باید و شاید ساخته شود،‌بسیاری از دغدغه‌های و مسائل مختلف بروز نخواهد یافت.

حیدری آموزش تهذیب نفس، ‌گذشت،‌ ایثار و فداکاری را از دیگر ضرورت‌های رفتاری برای دانش‌آموزان و آینده سازان کشور عنوان کرد و ادامه داد: دانش آموزان و فارغ التحصیلانی که علاوه بر علم آموزی این ویژگی‌های اخلاقی را داشته باشند، قطعاً‌ مدیرانی شایسته و موثر برای کشور خواهند بود.

وی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش شهرستان یزد،‌گفت: سبک زندگی، ‌تهذیب و تربیت اسلامی باید جزو محتوای آموزشی دانش‌آموزان قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان این‌که تصمیم گیری‌های اشتباه در سطح مدیریت عالی، دارای ضرر و آسیب‌های فراگیر در سطح کشور است،‌ تصریح کرد: هر قدر مسئولیت بالاتر باشد درصد بیشتری از اشتباه مدیر آسیب می‌بینند.

وی وظیفه آموزش و پرورش و تمام کسانی که در نظام آموزشی کشور مسئولیت دارند را بسیار حساس و آینده‌ساز دانست و بیان کرد: لازم است بیش از پیش به دغدغه معلمان و مدیران مدارس رسیدگی و نسبت به رفع معیشت آنها اقدام شود.

سرپرست فرمانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های انسانی،‌اقتصادی و علمی ایران، خاطرنشان کرد: متأسفانه در شرایط کنونی کشور علاوه بر درگیری مباحث مربوط به تحریم و جنگ‌های اقتصادی، درگیر یک سری سوء مدیریت‌ها، ناملایمتی‌های داخلی و تضعیف درونی توسط برخی افراد شده است.

حیدری با بیان این‌که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، افزود: دشمن قسم خورده ایران اسلامی رسماً‌ اعلام کرده که مانع برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد اتحاد و همبستگی ملی، تأکید کرد: همان طور که رهبر انقلاب بیان کردند،‌ما برای مقابله با توطئه دشمنان دین و نظام اسلامی، هیچ راهی جز همدلی،‌ همبستگی و وفاق نداریم.

توسعه کشور مستلزم گذشتن از منافع شخصی و ایثار است

این مقام مسئول با بیان این‌که هیچ کس جز خودمان قرار نیست ایران اسلامی را بسازد، گفت:‌ همه مردم ایران از قشر و سلیقه سیاسی باید با کنار گذاشتن منافع شخصی و حزبی خود برای توسعه شهر،‌استان و کشور خود ایثار کنند.

حیدری با اشاره به توطئه پاشیدن بزر یأس و ناامیدی توسط برخی افراد از داخل و خارج کشور، تصریح کرد: بیان واقعی دستاوردهای انقلاب طی چهل سال گذشته در حوزه‌های مختلف یکی از ضرورت‌های اجرایی برای مقابله با توطئه ناامید کردن مردم است.

سرپرست فرمانداری یزد با بیان این‌که متأسفانه برخی افراد سعی دارند با سیاه نمایی بیش از حد مردم را نسبت به انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی بی‌تفاوت کنند، اظهار کرد:‌ امیدوار کردن اقشار مختلف برای افزایش امید به زندگی و جذب مشارکت عمومی برای توسعه کشور در حوزه‌های مختلف یکی از مهمترین رسالت مسئولان و مدیران نظام است.

وی در ادامه هدفمند کردن جذب مشارکت خیرین و برنامه‌های توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت‌های علمی و آموزشی را ضروری دانست و بیان کرد:‌ توسعه امروز کشور در حوزه‌های مختلف به هم‌افزایی بیش از پیش نیاز دارد.

حیدری در پایان با اشاره به فرا رسیدن مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: تقسیم کار بین دستگاهی، تدوین برنامه‌های منسجم،‌ توجه به کارآمدتر کردن انجمن اولیا و مربیان، ساماندهی تابلوهای مدارس و خط‌کشی معابر و همچنین‌ تأمین سلامت و امنیت دانش‌آموزان را از جمله موارد در دستور کار جدی فرمانداری یزد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار