معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش یزد:
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به اینکه بحث آموزش و تعلیم و تربیت مختص آموزش‌وپرورش نیست، گفت: همه دستگاه‌ها درزمینهٔ تعلیم و تربیت به آموزش‌وپرورش کمک کنند.
کد خبر: ۶۵۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 11 September 2018

منصور ارجمندی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان یزد با اشاره به اینکه پروژه مهر یک برنامه ملی و خاص آموزش‌وپرورش نیست و همه آحاد جامعه را درگیر می‌کند، گفت: روز اول مهر چهره اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شهر متفاوت است و پدیده‌ای است که همه افراد جامعه و نهادها مجموعاً درگیر بحث حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس هستند.

وی با اشاره به اینکه پروژه اول مهر یک پدیده ملی و بزرگ است و نباید انتظار داشته باشیم آموزش‌وپرورش همه کارها را انجام دهد و به مشارکت همه دستگاه‌ها نیاز دارد، افزود: ستاد پروژه مهر از ۱۵ تیرماه در همه ادارات آموزش‌وپرورش تشکیل‌شده و فعالیت‌ها، سازمان‌دهی، برنامه‌ریزی و همچنین تعمیر و تجهیز را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گفته‌ی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش یزد حمایت‌های سایر دستگاه‌ها در این زمینه نیاز است و انتظار داریم بحث تعلیم و تربیت و آموزش‌وپرورش در جلسات فرمانداری مطرح شود و یادآوری مسئله تعلیم و تربیت در اول مهر اهمیت مسئولین ادارات را در امر تعلیم و تربیت افزایش می‌دهد.

ارجمندی بابیان اینکه همه دستگاه‌ها در توانشان برای امر تعلیم و تربیت کمک کنند و همچنین نهادهای تأثیرگذار در این امر همکاری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: باید به همه ائمه جمعه اعلام شود که در خطبه‌های نماز جمعه خصوصاً در چندین هفته مانده به مهر بحث امر تعلیم و تربیت و جایگاه آن در نماز جمعه‌ها مطرح و به‌نوعی آن تلاش‌ها و زحماتی که هرساله معلمین در مدارس متحمل می‌شوند، نمود پیدا کند.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در بحث انتخاب امام جماعت مدارس با مشکل مواجه هستیم و یکی از دلایل آن دیر پرداخت کردن حق‌الزحمه این بزرگواران است؛ اما سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب، برای امام جماعت مدارس برنامه خاصی داشته باشد.

وی نقش شورای شهر و شهرداری را در این امر مهم دانست و ابراز داشت: روز اول مهر باید یک نماد خاصی نسبت به سایر روزها داشته باشد و چنانچه یک مدرسه به یک دیوارنویسی خاص و یا بازسازی دیوارها، خطوط عابر پیاده و نظافت اطراف محوطه مدرسه نیاز دارد، انجام شود و این تأثیر بسزا، انرژی و طراوت خاصی به دانش آموزان می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش یزد در پایان با اشاره به اینکه حضور انجمن اولیاء و مربیان قبل از مهر و یک جلسه هماهنگی با مدیران و همکاری با مدیر می‌تواند در این زمینه بسیار کمک ساز باشد، خاطرنشان کرد: مراکز و خانه‌های بهداشت می‌توانند برای شروع سال تحصیلی با بسته‌های بهداشتی و جعبه‌های کمک‌های اولیه به مدارس محروم و حاشیه‌نشین در این امر خطیر کمک ساز باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار