به مناسبت روز جهاني «بدون خودكشي»؛
رییس مرکز اورژانس اجتماعی استان یزد با تاكيد بر شاخص نبودن استان يزد در موضوع خودکشی،‌ اظهار كرد: مهمترين عامل بروز خودکشی‌ها را مرتبط با اختلالات خانواده است لذا خانواده نقش مهمی در رویداد و حتی پیشگیری و کنترل این مسئله دارد.
کد خبر: ۶۵۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 11 September 2018

 «عباس متولی‌پور» به مناسبت دهم سپتامبر روز جهانی «بدون خودکشی» با اشاره به وضعیت استان يزد در موضوع خودکشی، اظهار کرد: استان یزد تغییر معنی‌داری در حوزه خودکشی نداشته و یزد در این پدیده‌ي رایج و معمولی برخي جوامع، شاخص نیست .

وی افزود: متاسفانه عامل اصلی خودکشی به اختلالات روان‌شناسی و روان‌پزشکی محدود می‌شود كه در اين ميان بحث افسردگی بسیار پررنگ است .

این مسئول با حائز اهميت خواندن موضوع هدف خودکشی در افراد، تصریح کرد: خودکشی واژه‌ای ترساننده است در حالی که هدف از انجام این اتفاق بیش از خود آن اهمیت دارد و در عین حال این اقدام بیش از آن که به اختلالات روانی مربوط باشد با هدف جلب توجه، تامین خواسته‌ها و اهداف فرد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به خانواده به عنوان عامل علت‌ساز و درمان‌گر خودكشي، بیان کرد: متاسفانه عامل غالب در بيشترين خودکشی‌ها که در بین گروه 24 تا 65 سال صورت می‌گیرد، به اختلالات خانواده مربوط می‌شود و خانواده نقش مهمی در رویداد و حتی پیشگیری و کنترل این مسئله دارد .

متولی‌پور ادامه داد: برخورد والدین فاکتور مهمی است که با توجه به سبک تربیتی، هماهنگی والدین و فرد در تربیت، پویایی و سلامت خانواده و حتی میزان اهمیت خانواده به موضوعات ارزش‌های دینی و مذهبی در بروز خودکشی تاثیر دارد .

وی با بیان این که فرد در صورت داشتن افکار خودکشی و حتی پیشینه اقدام به آن بايد در دو یا بعضاً سه فاز مورد درمان قرار بگیرد، گفت: فاز اول این درمان شامل مداخلات روان پزشکی، فاز دوم آن مداخلات روانشناسی فرد و فاز سوم در صورت نیاز خدمات مددکاری است .

این مسئول در مورد خدمات و اقدامات مرکز اورژانس اجتماعی يزد در اين مورد تصریح کرد: این مرکز فاز اول را در قالب خدمات ویزیت و ارجاع به روان پزشک، فاز دوم را در قالب روانشناسی و مشاوره‌های تخصصی و در نهایت فاز سوم را در قالب خدمات مددکاری به بيماران ارائه می‌دهد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار