معاون دادگستري يزد تاكيد كرد:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: هیئات مذهبی ظرفیت عظیم و بی‌بدیلی در محلات و در بین طبقات اجتماعی دارند که باید از این نفوذ و ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف پیشگیرانه بهره گرفت .
کد خبر: ۶۵۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ 11 September 2018

«محمدحسین رحیمی زاده» در جلسه با مسئولان هیئات مذهبی در یزد در آستانه ماه محرم، افزود: تأکید قوه قضاییه بر استفاده از ظرفیت های مردمی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سایر مشکلات و معضلات حوزه های اجتماعی از درون محلات و خانواده هاست .

وی به عدم وجود آموزش های کاربردی در مواجهه با آسیب های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد، به طور متوسط هر جوان در روز 6 ساعت از گوشی تلفن همراه خود استفاده می کند اما در مقابل هیچ نوع آموزشی در این بازه زمانی لحاظ نمی گردد .

این مقام قضایی بر ضرورت آموزش های مبتنی بر خودآگاهی و اعتماد به نفس تأکید کرد و بیان داشت: نتایج حاصل از بررسی مجموع یک هزار پرونده دعاوی خانواده زوجین جوان مطرح شده در دادگستری که به مراکز مشاوره ارجاع شده است، حاکی از این است که عدم آموزش مهارت های زندگی و خودآگاهی و ناتوانی در شناخت روحیات جنس مخالف و نحوه تعامل با همسر، عامل اختلافات و ناسازگاری های زوجین بوده است .

وی بهترین شیوه تحقق اهداف پیشگیری و فرا گیری آن را جلب مشرکت مردم و ارتقاء آگاهی های عمومی و حقوقی آحاد جامعه دانست و گفت: باید اطلاعات و مطالب تدوین شده بر اساس موضوعات مبتلابه روز جامعه از طریق مساجد، مدارس و دانشگاه ها در اختیار مردم قرار گیرد که در این راستا اختصاص زمانی از وقت هر یک از سخنرانان مذهبی در ایام محرم به بحث پیرامون راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از راهبردی هایی است که می تواند صورت پذیرد .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، بسیاری از مشکلات و پرونده های قضایی تشکیل شده در دادگستری را ناشی از عدم دقت و ناکافی بودن اطلاعات حقوقی اعلام کرد و ابراز داشت: بسیاری از مردم قرارداد‌ها را امضاء می کنند و وقتی بعد از آن با مشکلاتی روبرو می شوند به سمت دادگستری به جهت احقاق حق و تظلم خواهی سرازیر می شوند .

وی ادامه داد: اگر مردم ابتدا در زمان عقد قرار داد، با علم، آگاهی و مشورت گام بردارند دیگر نیازی نیست تا برای حل مشکلات خود روند رسیدگی قضایی را در پیش بگیرند .

رحیمی زاده، زمان کنونی را برهه ای حساس از تاریخ انقلاب ذکر کرد و گفت: باید در محرم حسینی، مجالس وعظ و خطابه به بصیرت افزایی، رشد تکامل اخلاقی و ارتقاء فضائل و اخلاق اسلامی منجر گردد .

وی تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر و احیای اسلام ناب محمدی است که امروز نیز باید در جهت بسط و گسترش اهداف آن و افزایش آگاهی های مردم، صیقل روح و تعالی اندیشه گام برداشت و در این برهه حساس دعوت به اتحاد و تلاش بیشتر بر بسیج تمام امکانات برای مقابله با مخاطرات و پیشگیری از سوء استفاده اجتماعی معاندان باید مدنظر قرار گیرد و مداحان نیز باید در اشعار و مداحی‌های خود از محتوای عمیق با مضامین متعالی و انسان ساز استفاده کنند و زمینه هرگونه سوء استفاده را ازبین ببرند .

در این جلسه رؤسای هیئت های مذهبی و روحانیون حاضر در جلسه مطالبی را در خصوص نحوه تعامل با دادگستری و برنامه فرهنگی و مذهبی هیئت ها در ایام محرم بیان نمودند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار