معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
معاون وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي در امور تعاون با تاكيد بر تجمیع سرمایه‌های اندک با مدل تعاونی و ورود به چرخه تولید، اظهار كرد: یزدی‌ها به خاطر محدودیت آب، خلاقیت و نوآوری را در خود تقویت و آن را تبدیل به یک سرمایه کرده‌اند.
کد خبر: ۶۵۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 10 September 2018

«سيد حميد كلانتري» در هفتمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به این که ریشه یابی مسائل و مشکلات به صورت مشارکتی و با خرد جمعی دقیق‌تر صورت می‌گیرد، گفت: ما می‌توانیم با تشکیل جلسات و کارگروه‌های تخصصی، مشکلات را جامع‌تر و بهتر شناسایی و حل و فصل کنیم .

وي افزود: بخشی از جمعیت کشور در استان یزد حضور دارد که خوشبختانه از نظر فرهنگی، دانشگاهی، علمی، صنعتی و اقتصادی موفق هستند .

وی در ادامه با بیان این که در استان یزد یک محدودیت به نام آب وجود دارد، خاطر نشان کرد: این محدودیت قطعاً برای یزدی‌ها تبدیل به یک فرصت شده است و یزدی‌ها به خاطر این محدودیت، خلاقیت و نوآوری را در خود تقویت و آن را تبدیل به یک سرمایه کرده‌اند .

کلانتری سه مشکل اساسی کشور را درشرایط کنونی تهدید شدید خارجی، تضعیف رابطه بین مردم و دولت و نبود همکاری‌های جمعی به خاطر افت سرمایه‌های اجتماعی دانست .

این مقام مسئول با بیان این که همه ما اعتقاد داریم که فرهنگ تعاون باید به درستی نهادینه شود، گفت: تعاون به عنوان یک اصل اقتصادی می‌تواند نقدینگی زیادی ایجاد کند .

كلانتري اضافه كرد: اگر تعاون به مفهوم واقعی در کشور اجرا شود می‌توانیم سرمایه‌های اندک و سرگردان را جذب کنیم تا نقدینگی مردم به جای خرید سکه و ارز، وارد چرخه تولید شود.

«علي زيني‌وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد هم در اين جلسه بيان كرد: با آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد و تلاش‌هاي معاون وزير در امور تعاون، گفتمان‌سازي مناسبي در اين حوزه صورت گرفته است اما ضروريست به شكل همگاني نسبت به نهادينه سازي و اعتمادآفريني براي تقويت روحيه تعاون در تمام بخش ها تلاش شود .

وي افزود:بخش تعاون مدلي اقتصادي در هدايت سرمايه‌هاي خُرد و سرگردان جامعه است و كشورهاي توسعه يافته و موثر در دنيا اين رويكرد را ستون فعاليت‌های خود قرار داده‌اند كه خوشبختانه يزد از توان و موفقيت خوبي در اين زمينه برخوردار است.

زيني‌وند خاطرنشان كرد:مشكلات اقتصادي و دغدغه‌هاي واحدهاي صنعتي استان به صورت كامل شناسايي و ارزيابي شده است و بر اين اساس نيز براي حل مشكلات حوزه پتروشيمي، فولاد، ماشين آلات و ساير مواد اوليه اقدامات و رايزني‌هايي در سطح ملي و استاني صورت گرفته است .

وي اظهار كرد: براساس دستورالعمل‌ها و ظرفيت‌هاي ايجاد شده در بهبود مشكلات اقتصادي برخي از نيازها در حد توان تامين و با تاكيد بر شفاف‌سازي معاملات بورس و واگذاري اختيار به استان در توزيع مواد پتروشيمي براساس بانك اطلاعاتي طراحي شده، اميد است به زودي امکان انجام اقدامات جديدي نيز صورت پذيرد .

«محمدحسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد هم مدل تعاون را احیاگر ارزش های مبتنی بر همبستگی، مشارکت، اتحاد و مسئولیت پذیری اجتماعی دانست و گفت: مشارکت‌های مردمی یکی از راه‌های رسیدن به پیشرفت و توسعه در هر کشوری است .

وي باور جایگاه و نقش تعاونی را در توسعه اقتصادی ضروری دانست و افزود: این باور زمینه ورورد ایده پردازان، نخبگان، کارآفرینان و جوانان را به عرصه اقتصاد و توسعه اشتغال فراهم می کند .

گفتنی است در این جلسه مدیران عامل تعاونی های برتر نیز حضور داشتند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح و به بحث و تبادل نظر پرداختند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار