مسئول ایستگاه‌های سنجش آلودگی محیط‌زیست یزد:
مسئول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا اداره کل سازمان محیط‌زیست استان یزد با اشاره به اینکه غلظت ریز گردها در یزد و شهرستان‌ها به ۳ برابر حد مجاز رسیده است، گفت: هوا برای گروهای حساس ناسالم است.
کد خبر: ۶۴۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 21 August 2018

 سید مصطفی میرزاده  با اشاره به اینکه شاخص کیفیت هوای شهر یزد برای گروه‌های حساس به‌مانند سالخوردگان، کودکان، سالمندان، بیماری‌های تنفسی و قلبی ناسالم است، گفت: کیفیت هوای شهرستان‌های میبد، اردکان و مهریز نیز ناسالم است.

وی با اشاره به اینکه میزان غلظت هوای امروز یزد و دیگر شهرستان‌ها به سه برابر حد مجاز رسیده است، افزود: از دو ساعت پیش هوای امروز ناسالم شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

مسئول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا اداره کل سازمان محیط‌زیست استان یزد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۱ روز هوای ناسالم داشته‌ایم، تصریح کرد: در فروردین سال جاری سه روز، اردیبهشت ۵، خرداد ۱۲، تیر یک روز و ماه مرداد تا روز ۲۸ آلودگی نداشته است.

میرزاده بابیان اینکه در پنج‌ماهه نخست سال گذشته ۱۵ روز هوا، ناسالم بوده است، اظهار داشت: فروردین و اردیبهشت هرکدام پنج روز، خرداد یک روز، تیر چهار روز هوا آلوده بوده و مردادماه سال گذشته نیز آلودگی صفر بوده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: معمولاً در چندین سال گذشته در مردادماه یا هوای ناسالم نداشته‌ایم و یا چنانچه هوا ناسالم بوده، کمتر از دو روز بوده است.

وی در پایان بابیان اینکه روند کلی هوا از سال ۹۴ تا سال جاری کاهشی بوده است، خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ تا سال ۹۷ این روند افزایش پیداکرده و این افزایش به دلیل تغییرات فصلی و آب و هوایی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار