رئیس اداره محیط زیست خاتم با بیان اینکه کاهش اثرات مخرب خشکسالی بر حیات وحش این منطقه، ضروری است از توزیع علوفه در مناطق تحت مدیریت شهرستان برای کاهش این آثار بر گونه های جانوری خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 21 August 2018

'حجت عشایری' اظهار داشت: در پی کاهش نزولات جوی در سال های اخیر و گرمای بی سابقه هوا در فصل تابستان امسال، مراتع محیط زیست شهرستان دچار فقر علوفه شده و تغذیه حیات وحش پناهگاهها با مشکل مواجه شده است.
وی افزود: از اوایل خردادماه در مناطق تحت مدیریت اداره محیط زیست از قبیل پناهگاه حیات وحش بوروئیه، منطقه حفاظت شده باغ شادی و سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی، توزیع روزانه علوفه برای تغدیه حیات وحش با همت و تلاش محیط بانان انجام شده است.
وی یادآور شد: توزیع علوفه، احداث و آبرسانی به آبشخورها برای جلوگیری از مرگ و میر و مهاجرت حیات وحش به نقاط ناامن و جوامع انسانی، برای رسیدن به این مهم صورت گرفته است.
عشایری به موضوعاتی پیرامون محیط زیست شهرستان پرداخت و خاطر نشان کرد: شورای عالی حفاظت محیط زیست، مناطقی تحت عنوان مناطق چهارگانه مصوب و جهت حفاظت به استان ها ابلاغ کرده است که عبارتند از پارک ملی ،اثر طبیعی ملی،پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده که در بین این مناطق چهارگانه، پناهگاه حیات وحش بوروئیه با 7 هزار و 800 هکتار و منطقه حفاظت شده باغ شادی با 11 هزار و 655 هکتار وجود دارند.
رئیس محیط زیست خاتم تصریح کرد: منطقه شکار ممنوع باغ شادی نیز 28 هزار و 570 هکتار و قره تپه هم 22 هزار هکتار وسعت دارد و در مجموع رقمی بیش از 140 هزار هکتار منطقه تحت مدیریت اداره وجود دارد که میتوان گفت 18 درصد از وسعت شهرستان را تشکیل می دهد.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار