معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن برای ابرکوه و مهریز 10 سال است که در حال پیگیری بوده و در صورت مشارکت شهرستان به سرانجام می‌رسد.
کد خبر: ۶۴۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 16 August 2018

نشست مشترک محمدرضا صباغیان، مسئولین ابرکوه با معاونین دانشگاه علوم پزشکی یزد، جهت پیگیری و بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: ما به‌عنوان متصدیان مجموعه نظام باید حواسمان باشد که گاهی توقعاتی در مردم ایجاد نکنیم که محقق نشدن آن نظام را ناکارآمد نشان داده و آن را تضعیف کند.

محمدرضا وفایی‌نسب تصریح کرد: در بیمارستان ابرکوه 201 تا 205 نیروی انسانی (شرکت و پیمانی و ...)، در دانشکده پیراپزشکی 40 نفر، در شبکه بهداشت نیز 187 نفر فعالیت دارند که بر اساس نظام سطح‌بندی این تعداد برای شهرستان زیاد است.

وفایی‌نسب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی هزینه‌های زیادی برای دولت دارد، لذا این وضعیت باید ساماندهی شود؛ اما بااین‌وجود تعداد یک پزشک و 5 نیروی انسانی دیگر به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان تزریق خواهد شد.

وی در رابطه با حجم زیاد مراجعان به اورژانس بیمارستان و پزشک عمومی، تصریح کرد: اورژانس برای بیماران خاصی تعریف شده است نه برای بیماران معمولی یا سرماخوردگی؛ چرا که بیماران عادی می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کرده و از خدمات رایگان و نیمه رایگان آن استفاده کنند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در غیر این صورت حجم مراجعات اورژانس بالا رفته و از سوی دیگر کیفیت انجام رسالت تعریف شده آن، پایین می‌آید. ضمن اینکه اضافه کردن پزشک نیز موجب بالا رفتن هزینه‌ها خواهد شد.

وفایی‌نسب در رابطه با پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت، اذعان کرد: اگر استانداری یزد تعهد 14 میلیارد و 800 میلیونی خود را پرداخت کند می‌توان پروژه‌های عمرانی را به پایان رساند.

وی از ادامه داشتن پروسه 10 ساله خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن برای شهرستان‌های ابرکوه و مهریز خبر داد و گفت: خرید و استقرار این دستگاه 2 میلیارد تومان هزینه در بر دارد که در صورت تقبل بخشی از آن توسط شهرستان و به‌صورت خیّری، دانشگاه نیز در زمینه خرید اقدام خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار