معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: بر مبنای بررسی دقیق و ارزیابی علمی در پرونده‌های دعاوی خانوادگی، عدم آموزش مهارت‌های زندگی عامل اصلی اختلافات خانوادگی است .
کد خبر: ۶۴۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 15 August 2018

«محمدحسین رحیمی‌زاده» در حاشیه بازدید از کلاس‌های آموزش الزامی زوجین در آستانه ازدواج، افزود: براساس یک الزام قانونی به دادگستری به عنوان ناظر و بهزیستی به عنوان مجری، برگزاری کلاس‌های آموزش زوجین در آستانه ازدواج تکلیف شده است .

وی تصریح کرد: گر چه اجرای این قانون در کشور با کندی همراه بوده است اما بدون تردید اجرای این کلاس و محتوای آموزشی ارائه شده به زوجین می‌تواند نقش موثری در استحکام بنیان خانواده داشته باشد .

این مقام قضایی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش و مشاوره‌های اجباری به زوجین دارای پرونده دعاوی خانوادگی در دادگستری، اظهار كرد: بسیاری از زوجین دارای پرونده دعاوی خانوادگی که الزام به شرکت در کلاس‌های آموزشی دادگستری را دارند پس از اتمام دوره، محتوای آموزشی را بسیار مفید و اثر بخش اعلام می‌کنند ولی اذعان دارند که این کلاس‌ها باید قبل از عقد و حتی در دوره دبیرستان به جوانان آموزش داده شود .

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از زوجین در آستانه طلاق معترف هستند که اگر این محتوای آموزشی را قبل از ازدواج فرا گرفته بودند، هرگز کارشان به اختلافات خانوادگی شدید و منجر به طلاق نمی‌شد .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از برنامه‌های جامع و تعاملات سازنده بین دستگاهی برای برای ارائه آموزش‌های اثربخش پیش از ازدواج در مقاطع و سنین مختلف خبر داد و بیان كرد: اکنون با همکاری برخی از نهادها و سازمان‌ها، محتوای آموزشی متناسب با سنین و مقاطع و اقشار مختلف تدارک دیده شده است که در مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها در فرصت‌های مقتضی ارائه می‌شود و اجرای دوره آموزشی الزامی مهارت‌های زندگی پیش از عقد زوجین در آستانه ازدواج آخرین راهبرد اشائه این محتوای آموزشی است .

وی یادآور شد: بسیاری از انحرافات اجتماعی و تخلفات و جرائم، ناشی از انحطاط نظام خانواده و گسست اجتماعی و ناکامی‌های ناشی از آن است که در جامعه شکل می‌گیرد که از این رو تلاش برای استحکام بنیان خانواده به عنوان یکی از اصلی‌ترین نهادهای اجتماع، تلاشی مقدس و در خور احترام است .

رحیمی‌زاده، زندگی زناشویی را هنر مدیریت ارتباطات و تدبیر مشکلات و موانع دانست و گفت: انسان موجودی دارای اراده است و می‌تواند با مدیريت مسائل مختلف در زندگی، حرکتی رو به تعالی را برای خود رقم بزند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار