دانش‌یزدی:
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري یزد با اشاره به برنامه‌ریزی‌هاي وزارت كشور در حوزه بانوان با شعار «امنيت و نشاط زن، خانواده سالم و جامعه پوياست»، گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استاندري براي تحقق اين شعار در استان تمام ظرفيت و تلاش خود را به كار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۴۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 14 August 2018

«فاطمه دانش‌یزدی» در نشست با نمايندگان بانوان دستگاه‌هاي اجرائي استان با بیان این‌که ايجاد اشتغال از دغدغه‌های اصلی مسئولان نظام و دولت است، اظهار كرد: به حوزه اشتغال در کشور كه بیشترین بیکاران آن را نیز زنان تشکیل داده‌اند، باید نگاه و توجه جدی شود .

وی افزود: با توجه به ساختار زندگی سنتی آسیب‌های بسیاری زنان و دختران را تهدید می‌کند و فضاهاي مجازي و ماهواره که با فرهنگ سنتی ما متفاوت است باعث افزايش آسیب‌های اجتماعی می‌شود .

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري یزد گفت: افزایش توانمندی‌های بانوان در حوزه‌های مدیریتی، کارآفرینی، سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنري و ورزشي به منظور بهره‌مندی در فرآیند توسعه متوازن و همه جانبه کشور می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کند .

دانش‌یزدی با بیان این‌که جلب مشارکت صاحب نظران، کارشناسان و نخبگان از تمامی گروه‌ها و سليقه‌ها با هدف همگرایی و هم‌افزایی نقش مهمی در توسعه کشور دارد، تصریح کرد: ارتقای نقش زنان در کاهش نرخ بیکاری با اولویت بانوان تحصیل کرده و افزایش کمّی زنان در پست‌های مدیریتی و قانونگذاری تاثیر به‌سزایی در روند توسعه كشور و استان دارد .

وی افزود: رویکرد دولت تدبير و اميد به حوزه زنان و خانواده برنامه محور است و پیگیری و بررسی مشکلات آنها در دستورکار قرار دارد، آنها نیز باید برنامه‌ها و گزارشات خود را مستند سازی و ارائه دهند .

دانش در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: دستگاه‌های اجرایی استان در کنار اقداماتی که در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام می دهند، لازم است توجه داشته باشند که با یک نگاه محلی و بومی اين آسيب‌ها را بررسی کنند و با این دید، راهکارهایی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان ارائه دهند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار