امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره به جایگاه مساجد در مقابله با دشمن، گفت: مساجد یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب است و همواره این پایگاه مهم باید تقویت شود.
کد خبر: ۶۴۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 14 August 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در جمع فعالان فرهنگی مساجد شهرستان اردکان با اشاره به اهمیت مساجد گفت: خداوند در آیه‌ای از قرآن کریم دو نفر از پیامبران خود را به‌عنوان خادم مسجد معرفی می‌کند.

وی افزود: از این آیه می‌توان استفاده کرد که در مساجد هم باید جوانان حضورداشته باشند و هم افراد سالمند. پیرها باید هوای جوانان را داشته باشند و به آن‌ها برای انجام فعالیت مختلف میدان بدهند و جوانان نیز باید تلاش کنند که حرمت پیرها را نگه‌دارند. متأسفانه در بعضی از مساجد هیچ‌کدام از این‌ها وجود ندارد و به جوانان برای فعالیت میدان داده نمی‌شود.

امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: خدمت به مسجد فقط در نظافت و کارهای ساختمانی آن خلاصه نمی‌شود. امروز بی‌تردید یکی از بهترین خدمت‌ها به مسجد انجام فعالیت‌های فرهنگی مفید برای عموم مردم است.

وی گفت: مسجدی که در راستای زنده نگه‌داشتن معارف دین، اسلام و انقلاب فعالیت‌های خوب فرهنگی و تبلیغی انجام می‌دهد و درراه تعالی و رشد جوانان و نوجوانان محل کار می‌کند یکی از بزرگ‌ترین خدمت‌ها به مسجد است.

شاکر گفت: حضور جوانان در مساجد می‌تواند در سرنوشت آن‌ها و سرنوشت محلات مختلف اثر داشته باشد. نوجوان و جوانی که از ابتدا در فضای مسجد بزرگ می‌شود این فضا در تعیین سرنوشت و آینده‌اش نیز تأثیرگذار است. شهدای ما در مساجد بزرگ‌شده‌اند. افرادی که به مدارج بالای علمی رسیده‌اند نیز اهل مسجد بوده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که مساجد یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب است و اگر این پایگاه‌ها ازلحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حفظ و تقویت شود ما ترسی از حربه‌ها و حیله‌های دشمن نداریم. همه ما باید در این راه به‌عنوان یک سرباز انقلاب، ولایت، اسلام و خدمتگزار به‌اندازه خودمان تلاش کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار