الف: بیانات دیروز رهبر انقلاب را باید به مثابه نقشه راهی برای قوای سه گانه نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با فشار تحریم ها و مدیریت اقتصاد کشور در ماه های پیش رو دانست.
کد خبر: ۶۴۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 14 August 2018

به گزارش «تابناک یزد»، رهبر انقلاب در سخنان خود با ارائه راهکارهایی تاکید داشتند که هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد و در پرتو وحدت و همدلی مردم و مسئولان، می توان این مرحله را به خوبی پشت سر گذشت. حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر تجربه گذشته مذاکره با رژیم متقلب و زورگوی آمریکا، بیان داشتند در حال حاضر مذاکره قطعاً به ضرر ما تمام می شود و ممنوع است. نکته مهم تر این که رهبری تاکید داشتند عامل اصلی مشکلات تحریم ها نیست بلکه ناشی از مسائل درونی، نحوه مدیریت و سیاست گذاری اجرایی است.

بدون شک نقش اصلی در مواجهه با مشکلات و چالش ها برعهده دولت است و ضرورت دارد قوه مجریه با عملکرد و سیاست گذاری های دقیق تر و البته در زمان مناسب تاثیر تحریم ها را خنثی و یا حداقل کاهش دهد. دولت قدرتمند و فعال در عرصه عمل حتماً قادر به راهبری نظام و جامعه به سمت آرامش فکری و رفتاری خواهد بود.

در این بین اگر چه دولت دوازدهم تا کنون عملکرد قابل قبولی به اذعان تمام جریانات سیاسی برای مدیریت شرایط کشور نداشته اما سخنان دیروز رهبری را باید نقطه پایانی بر نقدها و تخریب های غیرمنصفانه علیه دولت دانست.

حضرت آیت الله خامنه ای در این باره گفتند: آنها که می گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرین هستند. دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.

در واقع انتظار می رود دولت از پشتیبانی رهبری قدردان باشد و با این حمایت معنوی از هیچ کوششی برای کنترل شرایط و مدیریت اقتصاد فروگذار نباشد. همچنین دولت باید از هم اکنون برای دور بعدی تحریم های آمریکا که در آبان ماه اجرایی خواهد شد آمادگی داشته باشد و صرفاً به مذاکرات با کشورهای اروپایی، روسیه و چین اکتفا نکند، بلکه اقدام اساسی تر مدیریت صحیح منابع فعلی و استفاده از توانمندهای داخلی است. بنابراین هدایت نقدینگی عظیم به عنوان یکی از مشکلات اقتصادی کشور به سمت تولید، صنعت، کشاورزی و مسکن حائز اهمیت است و اگر چنین کاری انجام شود، نقدینگی که امروز یک تهدید جدی است، به فرصت تبدیل خواهد شد.

گروه ها و احزاب سیاسی نیز باید در قالب و چارچوب منافع مردم و ملت فکر و عمل کنند و از رقابت های محدود و تنگ نظرانه جهت ناامید کردن مردم از دولت اجتناب کنند.

بدون شک اگر دولت رویکردی منفعلانه و منتظر در پیش گیرد هرگز نخواهد توانست آن چنان که باید و شاید اقتصاد را هدایت کند. چنین دولتی موجبات تشدید بدبینی، تلقین ناکارآمدی و ترس مردم شده و بالطبع موجبات هجوم آنها به بازار برای حفظ سرمایه های خود خواهد شد. فراموش نشود نقشه دشمن از جنگ اقتصادی و روانی برای ایجاد نارضایتی، اغتشاش و ناامنی می باشد کتا بتواند کشور را به مرز فروپاشی اجتماعی و تجزیه نزدیک کرده و یا با وضعیت و شرایط بسیار شکننده مجبور به مذاکره کند.

البته رهبر انقلاب در سخنان دیروز خود تاکید ویژه ای بر هم افزایی قوای سه گانه برای حل مشکلات مردم داشتند. به عبارتی هم قوه مقننه و هم قوه قضائیه در شرایط کنونی باید هماهنگی و همکاری جدی و نزدیکی با دولت داشته باشند. البته این سخن هرگز به معنای عمل نکردن این قوا به وظایف و مسولیتهایشان نمی باشد بلکه همان گونه که رهبری اشاره داشتند سخن بر سرحفظ کرامت طرف مقابل در عین استفاده و برخورداری از حقوق خود می باشد.

به عنوان نمونه رهبر انقلاب در بیانات دیروز تاکید ویژه بر موضوع برخورد جدی و کامل با فساد داشتند و اینکه عملکرد قوه قضائیه در این خصوص نیز باید به صورت شفاف رسانه ای شود تا « همه بدانند، بنای نظام، برخورد قاطع و بدون ملاحظه با مفسد است». در این راستا حضرت آیت الله خامنه ای نامه اخیر رئیس قوه قضاییه را نیز یک گام مهم و مثبت برای مقابله با فساد و مفسد دانست.

وظیفه مجلس شورای اسلامی نیز نظارت صحیح و موثر، تصویب قوانین لازم و متناسب با شرایط امروز جامعه و کمک به دولت می باشد. بدون شک تاکید بر بخشی نگری و منافع کوتاه مدت احیاناً توسط تعداد محدودی از نمایندگان نباید خللی در عملکرد و کارویژه های کلی مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

تنها در این صورت است که می توان با قاطعیت گفت ملت ایران و نظام اسلامی، همچنان که تا به حال از مراحل سختی عبور کرده است، از این مرحله نیز عبور خواهد کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار