ريیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد خبر داد؛
ريیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از انحلال 12 مركز اين دانشگاه تا سال 98 به دنبال مصوبه شوراي عالي اداري خبر داد و گفت: با اين حال دانشگاه براساس برنامه ششم توسعه هم به لحاظ كمي و هم كيفي توسعه و رشد خواهد يافت.
کد خبر: ۶۴۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 14 August 2018

دکتر «محمد صالح احمدی» با اشاره به رسالت مهارت‌آموزي اين دانشگاه مبتني بر نياز بازار، اظهار كرد: در حال حاضر 60 درصد از رشته‌‌هاي اين دانشگاه كارداني و 40 درصد كارشناسي است كه قرار است اين نسبت به 70 درصد كارداني و 30 درصد كارشناسي تغيير كند.

وي با بيان اين كه بسياري از كساني كه به آموزش عالي ورود مي‌كنند به دنبال كسب مدرك هستند نه مهارت‌آموزي، اظهار كرد: شايد يكي از علل بروز اين نوع گرايش، محوريت مدرك در سيستم استخدامي كشورمان باشد كه موجب ترويج مدرك گرايي در جامعه شده است.

وي ادامه مي‌دهد: البته به دنبال واگذاري تصدي‌هاي دولت و تقويت بخش خصوصي از يك سو و بي‌ارزش شدن مدرك نسبت به گذشته از نگاه مردم، عواملي باشند كه جامعه را اندك اندك به سمت اهتمام بيشتر به مهارت آموزي و مهارت داشتن سوق دهد.

احمدي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره تاثير مصوبه شوراي عالي اداري مبني بر انحلال يا ادغام مراكز آموزش علمي كاربردي وابسته به بخش‌هاي دولتي، گفت: اين مصوبه تاثيري 25 درصدي روي كاهش مراكز دانشگاه جامع علمي كاربردي كشور داشته كه اين تاثير در مورد يزد بيشتر بوده به نحوي كه از مجموع 22 مركز فعال استان در حال حاضر 9 مركز پذيرش دارند.

وي با بيان اين كه برخي اين مصوبه را به منزله انحلال دانشگاه جامع علمي كاربردي و برخي در مورد آن شايعه‌پراكني‌هايي كردند، بيان كرد: برخلاف تصور اين افراد اين دانشگاه نه تنها منحل نخواهد شد بلكه بنا بر برنامه ششم توسعه بيش از حال حاضر توسعه خواهد يافت به طوري كه در حالي اكنون 15 درصد دانشجويان كشور در اين دانشگاه تحصيل مي‌كنند كه اين رقم در افق برنامه بايد به 30 درصد افزايش يابد.

اين مسئول از تلاش دانشگاه براي ارتقاي كيفيت مراكز فعال فعلي و ايجاد مراكز جديد با مشاركت بخش خصوص قدرتمند خبر داد و گفت: البته در راستاي ارتقاي كيفيت موضوع سطح بندي مراكز و پالايش اساتيد را آغاز كرده‌ايم كه در بخش بررسي صلاحيت علمي اساتيد مراكز به طور متوسط تاكنون 25 درصد ريزش داشته‌ايم.

وي با بيان اين كه متعاقب اين ريزش دعوت بكار و پذيرش اساتيد با تجربه و جديدي در دستور كار دانشگاه است، اظهار كرد: خوشبختانه با ايجاد مشوق‌هايي مانند اختصاص وام 50 ميليون توماني با كارمزد دو درصد براي كساني كه نوآوري دارند، در سال‌هاي اخير دانشجويان با كيفيت‌تري به اين دانشگاه ورود كرده‌اند و نمره دانشگاه در اين بخش نيز 0.5 نمره در كشور افزايش يافته است.

وي از آغاز پذيرش دانشجويان مقطع كارداني اين دانشگاه از امروز تا 29 مردادماه و سپس پذيرش دانشجويان كارشناسي تا پنجم شهريورماه خبر داد و گفت: اين دانشجويان در 127 كد رشته و در 9 مركز فعال دانشگاه علمي كاربردي استان پذيرش خواهند شد.

احمدي در پايان نيز ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران، پذيرش بدون كنكور، شهريه‌هاي نسبتاً پايين، برخورداري از اساتيد با تجربه‌ي عملي، تنوع رشته‌ها و برگزاري كلاس‌ها در بعدازظهرها را از مزيت‌هاي اين دانشگاه برشمرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
علمی کاربردی باید منحل شود.
دانشگاهی که اصلا فضای مناسب و در شان دانشگاه ندارد، با دانشجویانی که برای گرفتن مدرک به دانشگاه آمده اند.
علمی کاربردی دانشگاه نیست، اصلا هیچ سنخیتی با دانشگاه ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
علمی کاربردی باید منحل شود.
دانشگاهی که اصلا فضای مناسب و در شان دانشگاه ندارد، با دانشجویانی که برای گرفتن مدرک به دانشگاه آمده اند.
علمی کاربردی دانشگاه نیست، اصلا هیچ سنخیتی با دانشگاه ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار