شهردار ابرکوه خبر داد
شهردار ابرکوه با اشاره به ضرورت ساماندهی املاک درابرکوه، از اجرای طرح ممیزی املاک و ابنیه در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 14 August 2018

سید علیرضا رسولی در ارائه گزارش عملکرد برنامه‌های فوق‌العاده ده ماه گذشته مجموعه تحت مدیریت خود، اظهار کرد: در سند چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ کشور با برند شهر گردشگری با زیرساخت مناسب، انسان‌محور و خلاق معرفی شد.

رسولی اذعان کرد: این برند با انجام مطالعات سند راهبردی شهر توسط ۳۰ گروه با مصاحبه از نخبگان و افراد عادی، برگزاری جلسات متعدد با شورای شهر و نهایتاً بر اساس آمار و تحلیل عددی و ارقامی انتخاب شده است.

شهردار ابرکوه با بیان اینکه امسال بودجه شهرداری توسط شورا ۱۰ میلیارد تومان تصویب شده است، افزود: شهرداری باید روزانه مبلغ ۱۲ میلیون تومان درآمد داشته باشد تا تنها هزینه‌های حفظ و نگهداری و دیگر هزینه‌های جاری یک‌ماهه به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را تأمین کند.

وی تصریح کرد: باوجود تلاش‌هایی که در حوزه توسعه و آبادانی شهر صورت گرفته است هنوز اقدامات بسیاری باید انجام داد که هزینه تقریبی آن ماهیانه ۹۰۰ میلیون تومان است.

فراهم کردن مقدمات شهر هوشمند در ابرکوه

رسولی یادآور شد: در حوزه فرهنگی اقداماتی ازجمله برگزاری نشست‌های معرفی ابرکوه در سازمان میراث فرهنگی کشور، حقوق شهروندی، ایمنی کارگران، آسیب‌های خانواده، برگزاری جشن ابرکوه همیشه باشکوه، صورت گرفته است.

شهردار ابرکوه برپایی اردوهای تیم ملی والیبال ساحلی و هندبال، عقد قرارداد احداث فرهنگسرا، جلسه با مشاورین حوزه بانوان استانداری و شهرستان و ... را به‌عنوان اقدامات دیگر شهرداری برشمرد و گفت: باید از هر پتانسیلی که در شهر وجود دارد برای مطرح شدن ابرکوه به‌عنوان یک برند گردشگری در سطح ملی و حتی بین‌المللی استفاده کرد.

وی از اجرای طرح ممیزی املاک و ابنیه خبر داد و عنوان کرد: تاکنون ۱۰ ماه از طرح ۱۸ ماهه مذکور به‌عنوان اولین فرآیند شهر الکترونیک در ابرکوه گذشته که هزینه ماهانه آن ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان است. در پایان این طرح هر شهروند داری کی آی پی می‌شود که می‌تواند کلیه امور مربوط به املاک خود را به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری پیگیری کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه شهر هوشمند اسناد، مستند نگاری و نقشه‌ها تهیه شده است، دوربین‌های نظارتی نصب و همچنین تعداد ۱۷ هزار پرونده شهرداری در حال اسکن است تا به‌صورت نرم‌افزاری ثبت شود.

لاین رفت محور گردشگری گنبد عالی به طول ۱۳۰۰ متر افتتاح می‌شود

رسولی خاطرنشان کرد: طرح جامع سند راهبردی و طرح تفصیلی ابرکوه امضا شده، طرح مرکز محله نبادان حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته، طرح محلات دربقلعه امامزاده احمد (ع) و جهانستان نیز استارت خورده و در حال انجام است. ضمن اینکه طرح دفع آب‌های سطحی خیابان ایثارگران به طول ۶۰۰ متر نهایی شده است.

وی در حوزه زیباسازی شهر به عملیات میادین شورا، شهیدان آدمی، المان‌های پروانه در خیابان یادگار امام، روشنایی بلوار ابوریحان بیرونی، محوطه‌سازی بلوار کشاورز و حاشیه دیوار بسیج ناحیه مقاومت بسیج، کلنگ زنی آرامستان ۴۰ هکتاری ابرکوه و ... اشاره کرد.

شهردار ابرکوه بیان کرد: ساماندهی محور عزیزالدین نسفی با پیشرفت ۴۰ درصدی، اتمام لاین رفت محور گنبدعالی با عرض ۱۱ متر و طول ۱۳۰۰ متر، آغاز پروژه خدماتی گردشگری یخچال آقازاده شامل غرفه، محوطه‌سازی، سرویس بهداشتی با پیش‌بینی هزینه یک میلیارد تومان در حوزه گردشگری انجام شده است.

به ثمر رساندن ۵ کانون مهم گردشگری ابرکوه طی ۲ سال آینده

رسولی با تأکید بر اینکه ۵ کانون مهم گردشگری شهر ابرکوه طی ۲ سال آینده به نتیجه خواهد رسید، افزود: عقد قرارداد تولید ۱۰ هزار خشت خام با اخذ مجوز از شورا، ساماندهی خیابان سرو با حمایت فرماندار، انجام ده هزار مترمربع کف سازی معابر بافت قدیمی در اعتبارات ۹۷ دیده شده است.

وی از انجام مطالعات پارک غدیر به‌عنوان بزرگ‌ترین سایت تفریحی شهرستان خبر داد و گفت: اجرای مراحل عملیاتی این پارک به مساحت ۱۸ هکتار، ۶ ماه مهلت دارد که امید است در صورت تأمین اعتبار از سال آینده آغاز شود. اجرای پارک حاشیه از مقابل بیمارستان تا میدان شهیدان آدمی در دستور کار شهرداری است که تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است.

سالانه حدود ۵۶۰ هزار مترمکعب آب خام به مصرف فضای سبز می رسد

شهردار ابرکوه با اشاره به وجود فضای سبز ۳۴ هکتاری در ابرکوه، اذعان کرد: هم‌اکنون با جداسازی آب مصرفی فضای سبز از آب شرب به طول ۱۸ کیلومتر، سالانه حدود ۵۶۰ هزار مترمکعب آب خام (۸۰ درصد) و ۶۵ هزار مترمکعب آب شرب برای فضای سبز استفاده می‌شود.

وی همچنین به پیگیری پروژه تقاطع ۱۵ دی، آغاز عملیات عمرانی پارک یک هکتاری مسکن مهر اشاره کرد و افزود: تعداد ۷۲ پروژه برای ۴ سال در ابرکوه تعریف شده است که بخشی از آن اجرایی و بخشی نیز در دراز مدت باید انجام شود. ضمن اینکه طرح ابرکوه به‌علاوه ۱۴ به‌عنوان پروژه مشارکتی می‌تواند تحولی عظیم در شهر ایجاد کند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار