امام جمعه ابرکوه :
امام جمعه ابرکوه گفت : حج نمادی از وحدت جامعه اسلامی است و نمایشی نیز از تساوی ، برابری ، یگانگی ، چرخش حول یک محور، تمرینی برای پیروزی و غلبه بر نفس است .
کد خبر: ۶۴۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 13 August 2018

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در جمع زایران شهرستان که عازم سرزمین وحی بودند، اظهار داشت : حجاج با رهایی خود از همه قید و بندها ، پیوندهای زندگی دنیوی و پرهیز از مسایل روزمره در نمایش عظیم حج شرکت کرده و از آن بهره معنوی کسب کنند.
وی با بیان اینکه حج مرکز وحدت امت جهان اسلام در مقابل کفر است، افزود : در برگزاری حج ، اعلام برائت از مشرکان از ارکان حج ابراهیمی است .
حسینی ادامه داد: حج بسان قرآن است، همگان از آن بهره می برند، اما اندیشمندان اگر دل به دریای معارف آن بدهند و از نزدیک شدن در احکام و سیاست های اجتماعی آن نترسند از صدف این دریا گوهرهای هدایت، حکمت و آزادگی را بیشتر صید خواهند کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآور شد: حج ، عبادتی پُر رمز و راز و کعبه کانون اسرار و معارف توحیدی و مظهر برکات الهی و آیات و بینات حضرت حق است .
امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: برگزاری حج ابراهیمی ، عامل وحدت و انسجام امت اسلامی از سراسر جهان و اجتماعی برای برائت از مشرکان و دشمنان اسلام است .
حسینی تصریح کرد: خدای متعال موسم حج را در این ماه قرار داد و حج به عنوان کنگره عظیم جهان اسلام، برکات و دستاوردهای زیادی را در عرصه های مختلف فردی، اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی برای مسلمانان جهان اسلام داشته و دارد .
امروز 170 نفر زایر از شهرستان ابرکوه برای انجام حج تمتع راهی سرزمین وحی شدند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار