معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان يزد در چهار ماهه نخست سال جاری 378 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد .
کد خبر: ۶۴۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 13 August 2018

«امیر زین‌العابدین قمی» با بیان اهمیت ایجاد فرصت‌های اقتصادی با هدف توانمندسازی جامعه هدف تحت حمایت در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت، معدن و خدمات، گفت: طی چهارماهه نخست سال جاری 378 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد .

وی با اشاره به رویکرد کار محوری در اقدامات حمایتی کمیته امداد و بهره‌مندی نیازمندان از خدمات حمایتی در ازای انجام کار مناسب، بیان کرد: هشت میلیارد و 60 میلیون تومان تسهیلات اشتغال از محل منابع قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت و منابع بانکی در چهار ماهه نخست سال 97 به مددجویان تحت حمایت این نهاد اعطا شد .

قمي با بیان این که تسهیلات اعطایی به مددجویان مستعد کار در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی پرداخت می‌شود، افزود: طرح‌های کارانگیزی به ‌منظور ایجاد روحیه و امید در زندگی مددجویانی که با مشکلات روحی، جسمی و روانی مواجه هستند، انجام می‌شود و کسب درآمد اقتصادی در این‌گونه طرح‌ها مدنظر نیست.

وي ادامه داد: در طرح‌های توان‌افزایی نیز طرح‌هایی با سرمایه اندک متناسب با توان مددجو که از این طریق بخشی از هزینه سبد مصرفی خانواده را تأمین کند، اجرا می‌شود و در طرح‌های خودکفایی نیز انتظار می‌رود طی یک دوره زمانی معین درآمدزایی و خودکفایی خانواده تحت حمایت را فراهم کرده به ‌طوری‌ که منجر به خروج مددجو از حمایت شود .

وی ادامه داد: 248 طرح ایجاد شده در چهار ماهه نخست امسال در زمینه‌ي خودکفایی، 110 طرح توان‌افزایی و 20 طرح کارانگیزی بوده است و از این تعداد طرح‌ها 168 مورد در بخش خدمات، 98 مورد دامپروری، 49 مورد صنایع‌دستی، 32 مورد کشاورزی و 31 مورد فعالیت‌های صنعتی و معدنی بوده است .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان این که طی این مدت 168 مورد تسهیلات نیز به‌ عنوان وام مجدد برای توسعه طرح‌های اجراشده پرداخت شد، یادآور شد: 28 میلیارد و 459 میلیون تومان وام اشتغال طی سال 96 به هزار و 377 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد اعطا شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار