مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری :
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: مقام معظم رهبری اعتیاد، حاشیه ‌نشینی ، مناطق بحران شهری، فساد اخلاقی و طلاق را پنج آسیب اجتماعی مشخص فرمودند و دستگاه های اجرایی باید نسبت به کنترل و کاهش این مهم مشارکت گسترده ای داشته باشند.
کد خبر: ۶۴۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 13 August 2018

فخرالسادات خامسی در نشستی با مدیران و نمایندگان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان افزود: بنابر اهمیت موضوع های اجتماعی و فرهنگی، رهبری به این مبحث ورود کردند و دستور تشکیل شورای اجتماعی کشور زیرنظر سازمان امور اجتماعی وزارت کشور را داده‌اند، دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی نیز دفاتر متناظر این سازمان هستند.
وی با بیان اینکه از سوی شخص رئیس جمهوری و اعضای جلسه تأکید شد که امور اجتماعی نیاز به کار فوق العاده ای دارد، تأکید کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی استان نمایندۀ امور اجتماعی و فرهنگی تعیین کنند و از این پس، ارتباط دفتر با مدیران از طریق این نمایندگان باشد.
خامسی به طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در حوزه‌های علمی، پژوهشی و رسانه‌ای در حال انجام است و تأکید ویژه به آسیب طلاق به عنوان یکی از پنج آسیب تأکید شده از سوی مقام معظم رهبری دارد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در شرح برنامه‌های طرح پویش اجتماعی بیان کرد: این موضوع در بحث آموزشی و مشاوره‌ای برنامه‌هایی اعم از همایش، کرسی‌های آزاد اندیشی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، گفت‌ و ‌گوهای اجتماعی و پایگاه ‌های سلامت در حال اجراست.
وی دیگر محورها را میزگرد، تریبون آزاد و در بخش اقتصادی برنامه‌های اعم از توانمندسازی مؤسسات خیریه، دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای زوجین، نمایشگاه، تجلیل از خیران، نشست هم‌ اندیشی با فعالان حوزه اقتصادی ذکر کرد.
خامسی ادامه داد: در بخش فرهنگی برنامه‌هایی اعم از جشن، رونمایی از طرح‌های فرهنگی ، تئاتر خیابانی، نقد کتاب، نشست کتابخوان، در بخش رسانه برنامه‌هایی مانند نشست خبری، تبلیغات محیطی، مطبوعاتی، محلی و در بخش پژوهشی آسیب شناسی طرح‌ها و پروژه‌های حوزه ازدواج در اجرای این طرح در نظر گرفته شد.
فاطمه دانش‌ یزدی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد نیز در این نشست به برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده پرداخت و گفت: دوره ‌های آموزش و مهارت‌های زندگی با همکاری بهزیستی و طرح دوام به عنوان اقدامی موفق به عنوان گفتمان‌های اجتماعی بانوان در محله فهادان انجام شد و به دنبال این هستیم که تمام گفت و گوهای اجتماعی را در تمام محلات بافت قدیم ادامه دهیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار