مدیر کل دامپزشکی استان به شهروندان تاکید کرد‌: برای اطمینان از سلامت گوشت و تامین سلامت شهروندان در خرید و کشتار دام‌های قربانی دقت كنيد.
کد خبر: ۶۴۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 15 August 2018

دکتر «علی اکبر حدادزاده» در نشست هماهنگی عید سعید قربان افزود: با توجه به آن که در ذبح دام‌های قربانی احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وجود دارد، بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل، ذبح این گونه دام‌ها در کشتارگاه و زیر نظر ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی و همچنین پیش سرد‌گذاری لاشه‌هاست.

وي ادامه داد: در این راستا دامپزشکی به همراه سایر دستگاه‌ها، آماده ارائه خدمت به مردم در اجرای هرچه بهتر سنت حسنه قربانی است.

این مسئول در ادامه یادآور شد: به منظور کنترل و نظارت شرعي و بهداشتي بر مراسم ذبح دام‌های قربانی در سطح استان، این اداره کل تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته است که از جمله باز بودن تمام کشتارگاه‌های استان به منظور ارائه خدمات رایگان بازرسی و کشتار شرعی به متقاضیان جهت انجام قربانی است.

حدادزاده در پايان به شهروندان توصیه كرد؛ نظر به این که بیماری تب کریمه کنگو در دام قابل شناسایی نیست، تنها راه اطمینان از سلامت گوشت، پیش سردگذاری لاشه‌هاست لذا در صورت عدم دسترسی به کشتارگاه، ضمن رعایت شرایط بهداشتی و حفاظت فردی هنگام ذبح، گوشت قربانی را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار