مدیرکل ثبت‌احوال یزد مطرح کرد
مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد از صدور بیش از ۷۲ درصد کارت هوشمند در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 12 August 2018

 محمدعلی مکرمی  با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان ثبت‌احوال در ماده یک، انتشار آمار و ارقام است، گفت: درواقع در راستای آمار ازدواج و طلاق بسیار حساس هستیم و لذا درصددیم تا سیستم‌های دستی این سازمان به سیستم مکانیزه مبدل شود.

وی افزود: یکی از محاسن سازمان ثبت‌احوال استان یزد، این است که هرگونه ارتباط فقط با پایگاه این سازمان برقرار می‌شود، همچنین مهم‌ترین اولویت این سازمان، ارتباطات سببی و نصبی است که در این سازمان انجام می‌شود و بسیاری از معضلات را مرتفع می‌سازد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد از صدور بیش از ۷۲ درصد کارت هوشمند در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت استان یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۳۳ نفر است که جمعیت ایرانی این آمار یک‌میلیون و ۸۳ هزار و ۱۰۱ نفر است و مابقی اتباع خارجی هستند.

مکرمی، استان یزد را سومین استان مهاجرپذیر کشور عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۹۹/۸ اطلاعات این سازمان به‌روز است که خوشبختانه با تلاش چندین ساله این سازمان این اطلاعات به‌روز میسر شده است؛ همچنین خوشبختانه امکان تغییر نشانی آنلاین در این سازمان وجود دارد که هم‌وطنان به‌خوبی می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ نام‌گذاری عنصر هویت‌بخش به فرد است، بر لزوم انتخاب نام نیکو برای فرزندان تأکید کرد و ابراز داشت: در پنج‌ماهه نخست سال جاری فاطمه، امیرعلی، حلما، زهرا، ابوالفضل، علی، امیرحسین، زینب، حسین و امیرعباس بیشترین فراوانی نام‌ها را در استان به خود اختصاص داده‌اند.این مقام مسئول بابیان اینکه ایران یکی از آخرین کشوری است که در حوزه خلیج‌فارس اقدام به صدور کارت هوشمند ملی کرده است، عنوان کرد: سعی ما بر این است که تا پایان سال جاری جشن پایان صدور کارت هوشمند را در استان یزد برگزار کنیم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد با تأکید بر اینکه در حال حاضر متأسفانه ارزش‌های دینی در بین خانواده‎‌ها به فراموشی سپرده‌شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بایستی دغدغه‌ها بر این باشد که این فرهنگ و ارزش به فراموشی سپرده نشود؛ چنانچه در حال حاضر برخی از اسامی برای فرزندان انتخاب می‌شود که در شأن این مرزوبوم نیست.

مکرمی یادآور شد: با توجه به محدودیت‌ها این سازمان تا زمانی که نامی معنای نامطلوبی نداشته باشد، امکان عدم ثبت این نام توسط این سازمان وجود ندارد؛ همچنین در واقع انتخاب نام از کتاب مرجع ثبت‌احوال که توسط اساتید زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌ها گردآوری‌شده و حاوی همه اسامی ایرانی و اسلامی است، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که اگر اسمی خارج از این کتاب انتخاب شود، برای تائید به شورای عالی ثبت‌احوال برای تصمیم‌گیری ارسال می‌شود تا اساتید در مورد آن نظر دهند.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: خوشبختانه وضعیت استان یزد در حفظ ارزش‌های اسلامی نسبت به سایر استان‌ها بسیار مطلوب‌تر است؛ اما اگر در این راستا اقدامات بیشتر و مؤثرتری صورت نگیرد؛ کماکان شاهد از بین رفتن ارزش‌های اسلامی در این مرزوبوم نیز خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار