مدیرکل دفتر روستایی استانداری :
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: با هدف رشد و توسعه متوازن مناطق روستایی و ماندگاری جمعیت در آنها چهار ماهه نخست سال 1397، 379 پروژه عمرانی در استان اجرا شده است.
کد خبر: ۶۴۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ 11 August 2018

« محمود زارع رشکوئیه » با بیان اینکه این تعداد پروژه ها نسبت به سال قبل 11درصد افزایش دارد، اظهار داشت: برای این طرح ها 112 میلیارد ریال هزینه شد.
به گفته وی طرح ها بیشتر ساخت فضاهای ورزشی ، فضای سبز ، بهسازی معابر عمومی، روشنایی و دفع بهداشتی زباله هاست.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد افزود: امسال 160 میلیارد ریال اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری اختصاص داده شد که این مبلغ به حساب فرمانداری ها واریز تا در روستاهای مورد نظر هزینه شود.
زارع رشکوئیه با تاکید بر اینکه با تلاش دهیاران فعالیت های خوبی در بخش عمرانی و اشتغال مناطق روستایی استان انجام شد، اظهار کرد: دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها بازوان توانمند دولت و مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یکی از دغددغه مقام معظم معظم رهبری و دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: باید تلاش هایی در زمینه اشتغال انجام شود تا حیات و پایداری روستاها با مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد.
این مسئول اضافه کرد: می توان با پرداخت وام با بهره پایین برای سرمایه گذاری صنعتی ، معدنی ، کشاورزی و خدماتی زمینه اشتغال جوانان روستایی را بیشتر فراهم کرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در برخی روستاها در حوزه گردشگری وجود دارد می توان با احیا ، مرمت آثار تاریخی و زیرساخت ها ، زمینه جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را در روستاها فراهم کرد.
این مسئول با اشاره به ظرفیت هایی که در بخش کشاورزی و دامداری روستاها وجود دارد، یادآور شد: اشتغال پایدار با توسعه کشاورزی و با کاشت محصول کم آبخواه و بهره وری از آب موجود و ارجای روش های نوین آبیاری و کمک رایگان دولت امکان پذیر است.
از یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت استان یزد، 15 درصد در مناطق روستایی و بقیه در 21 شهر ساکن هستند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار