مدیر آب و فاضلاب روستایی مهریز با تاكيد بر اهميت مديريت مصرف آب براي عبور از بحران خشكسالي، تاكيد كرد: در حالي روستاهاي مهريز نيازمند 142 ليتر آب در ثانيه هستند كه هم‌اکنون امكان برداشت 67 لیتر در ثانیه از منابع آبی منطقه وجود دارد.
کد خبر: ۶۴۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 11 August 2018

«محمدمهدی خلاصه‌زاده» در اين باره افزود: 11 هزار و 760 مشترك از 66 روستا در دهستان‌های خورمیزات، میانکوه، بهادران، تنگ‌چنار و ارنان از خدمات اين شركت بهره‌مند مي‌شوند.

وي عنوان كرد: آب مصرفی مردم روستاهای بخش مرکزی شهرستان از 39 منبع آبی شامل 38 حلقه چاه و یک رشته قنات تامین می‌شود که به علت کاهش بارندگی و تداوم دو دهه خشکسالی باید صرفه‌جویی اولویت نخست مصرف‌کنندگان باشد.

خلاصه‌زاده اضافه كرد: برای جبران کمبود آب شرب روستاها در دهستان میانکوه، 57 دستگاه تانکر آب‌رسانی پنج هزار لیتری تهیه و نسبت به توزیع آب اقدام شد.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی مهریز گفت: سالانه حدود 400 مشترک جدید درخواست واگذاری انشعاب دارند .

وی افزود: 24 هزار متر مخزن آب ذخیره در روستاهای مناطق مختلف شهرستان مهریز ساخته شده و نیز اجرای 11 کیلومتر خط لوله انتقال آب در روستای ارنان با هزینه‌ای حدود 600 میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تامین آب است .

خلاصه زاده از سیاست‌های تشویقی برای جلوگیری از تخلفات سوء استفاده کنندگان خبر داد و افزود: افراد می‌توانند به ازای معرفی هر شخص متخلف، برای هر انشعاب مبلغ 100 هزار تومان و نیز دو درصد از کل جریمه فرد متخلف را از سوی امور آب و فاضلاب روستایی مهریز دریافت کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار