در دیدار مسئولان با اصحاب رسانه ابرکوه مطرح شد؛
مسئولین دستگاه‌های اجرایی ابرکوه در جلسات جداگانه با اصحاب رسانه شهرستان، این قشر را افرادی تأثیرگذار در رفع مشکلات و پویایی جامعه دانسته و از آنان خواستار نقد منصفانه و به درو از تخریب شدند .
کد خبر: ۶۴۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ 11 August 2018

به مناسبت گرامیداشت 17 مردادماه سالروز شهادت «محمود صارمی» و روز خبرنگار مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان در جلسات مختلف با اصحاب رسانه این روز را به آنان تبریک گفته و تلاش‌های آنان در عرصه خبررسانی و آگاهی بخشی تجلیل کردند .

خبرنگاران، بازوان توانمند مدیران اجرایی

«مهدی غیب الهی» رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اصحاب رسانه را همچون مورخانی دانست که وقایع را می‌نگارند.

وي بيان كرد: با توجه به این که خبرنگاران به ‌عنوان بازوان توانمند مدیران اجرایی محسوب می‌شوند، تلاش داریم تا تعامل و همکاری خود را با این قشر همچون گذشته حفظ کرده و زمینه‌های توسعه همه‌جانبه شهرستان را فراهم کنیم .

«محمدجواد آقایی» بخشدار مرکزی، اصحاب رسانه را زبان گویای مردم خواند و اظهار کرد: عملکرد دولت و مسئولان نیز بدون زبان رسانه هیچ مفهومی ندارد چرا که مردم بیش از هر کسی به خبرنگاران اعتماد داشته و اخبار و گزارش‌های آنان را رصد می‌کنند .

وي با بیان این که مباحث مادی برای خبرنگار مفهومی ندارد و عاشقانه کار می‌کند، گفت: در شرایط کنونی که تمام جامعه مدنی چشم به واکنش‌ها و عملکرد ایران دارد و کشور نیز با هجمه‌های بسیار سنگین از سوی استکبار مواجه است و می‌خواهند از داخل اختلاف‌افکنی کنند، رسالت خبرنگاران سخت‌تر می‌شود .

آقایی بيان كرد: همه مردم نمی‌توانند اعتراضات خود را تک‌تک به گوش مسئولان برسانند لذا رسانه بازهم این وظیفه را به دوش کشیده و با سعه‌صدر و انتقادات سازنده هم مطالبات مردمی را منتقل کرده و هم موجب شکوفایی می‌شود .

حرکات سازنده و گسترش عدالت با انتقاد خبرنگاران

«ناصر زارع» ريیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان هم گفت: خبرنگاران قلب تپنده یک جامعه هستند که با انتشار اخبار از سر انصاف و صداقت موجب تحرک و رونق جامعه شده و انتقادهای آنان حرکات سازنده و گسترده شدن عدالت در جامعه را رقم می‌زند .

وي اضافه کرد: جامعه‌ای که در آن اصحاب رسانه فعالیت نداشته باشند، یک جامعه مرده است؛ در همین راستا ما به خود افتخار می‌کنیم که به‌ واسطه فعالیت خبرنگاران شهری زنده و پویا داشته و مردم نیز از عملکرد رسانه‌ها رضایت دارند .

«محمدجواد معماریان» عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه، گفت: اصحاب رسانه رسالت بسیار سنگینی بر عهده‌ دارند زیرا مسائل و مشکلات مردم را تیزبینانه رصد، دردها و آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و به مسئولان گوشزد می‌کنند .

وي خطاب به اصحاب رسانه با بیان این که رسالت شما کمتر از رسالت پیامبر(ص) نیست، تصریح کرد: قطعاً در راه انجام وظیفه و فعالیت خود دچار ناملایماتی خواهید شد اما در حال حاضر آن چیزی که مسلم است، این است که در شرایط بحرانی کشور اصحاب رسانه سخت‌ترین مراحل کاری خود را تجربه می‌کنند و باید انتقادات و اخبار طوری مطرح شود که آسیب‌های دیگری در پی نداشته باشد .

نقش مهم خبرنگار در به ثمر رساندن طرح‌‌ها

«سید حبیب زارعی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر ابرکوه بیان کرد: اگر رسالت، جایگاه، اهمیت، حساسیت کاری و تلاش‌های اصحاب رسانه را در نظر بگیریم، نمی‌توان برای آن حقوق و پاداشی درخور و شایسته در نظر گرفت چرا که خبرنگاران بر اساس عشق و علاقه کار کرده و حتی برای انتشار برخی وقایع خطرات جانی و مالی را هم متحمل می‌شوند .

وي با بیان این که آن‌چنان ‌که باید به جایگاه خبرنگار بها داده نشده است، عنوان کرد: اصحاب رسانه بعضاً نقش اساسی در به ثمر رساندن برخی طرح‌‌ها را دارند که مسئولان قادر به انجام آن نیستند .

نقد منصفانه و به دور از قضاوت يك‌طرفه‌ي خبرنگاران

«سید علیرضا رسولی» شهردار ابرکوه نیز خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه باید نقد منصفانه و عادلانه داشته باشند و هرگز در مورد موضوعات مختلف یک‌طرفه قضاوت نکنند. ضمن این که از آنان درخواست می‌کنیم خود را جزئی از مجموعه شهرداری دانسته و هرجایی که شاهد آسیب‌هایی در مجموعه شهر بودند، آن را متذکر شوند .

«محمدعلی اکرمی» بخشدار جدید بخش بهمن ابراز کرد: در حال حاضر تنش‌های بسیاری در جامعه وجود دارد و اخبار متعددی منتشر می‌شود که بعضاً واقعیت نداشته و مشکلات بسیاری در پی خواهد داشت لذا نقش خبرنگار در چنین موقعیتی پررنگ‌تر می‌شود که اخبار صحیح را به اطلاع عموم برساند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار