رییس بیمارستان دولتی شهید رهنمون یزد گفت: 45 درصد مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی را حادثه دیدگان ترافیکی تشکیل می دهند و بخشی هم مربوط به حادثه دیدگان کار یا سقوط از ارتفاع هستند.
کد خبر: ۶۴۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 11 August 2018

دکتر 'محمدحسین دهقانی' افزود: بیمارستان شهید رهنمون یزد در 24 ساعت هفته به خدمات رسانی مشغول است و با کد (724) که مخصوص درمان بیماران با سکته مغزی حاد می باشد، در 24 ساعت شبانه روز آمادگی خدمت به اینگونه بیماران را دارد.
وی خاطرنشان کرد: ماهانه 12 تا 13 هزار نفر به اورژانس این بیمارستان مراجعه می کنند و چهار هزارو 500 خدمات سرپایی انجام می شود.
وی میزان رضایت مراجعه کنندگان از خدمات بیمارستان را 72 درصد ذکر کرد و افزود: برخی از آنها تا 95 درصد هم ابزار رضایت کردند. 
این متخصص بیهوشی تصریح کرد: بیمارستان شهید رهنمون در سال 1314 به صورت بهداری و با دارا بودن فقط بخش اطفال، فعالیت خود را آغاز کرد، بعد از انقلاب به نام فرخی، شاعر شهیر یزدی، نامگذاری شد و به دنبال آن در سال 63 به نام بیمارستان شهید دکتر رهنمون تغییر نام داد. 
دکتر دهقان اضافه کرد: اورژانس سابق این مرکز درمانی، 20 تخت داشت و بخش گوش، حلق و بینی آن هم در همان زمان به بیمارستان شهید صدوقی منتقل شد. 
وی گفت: ساختمان قدیم شامل بخش icu، ccu، ارتوپدی ، جراحی اعصاب و اورلوژی و اتاق عمل است. 
به گفته وی ساخت بنای جدید بیمارستان با سفر مقام معظم رهبری در سال 86 به استان و از محل اعتبارات این سفر در دستور کار قرار گرفت و عملیات ساختمان جدید از سال 88 آغاز شد. 
رییس بیمارستان شهید رهنمون یزد اظهار داشت: ساختمان جدید در هشت طبقه و 38 هزار متر مربع زیربنا ساخته و در 19 اسفندماه سال 95 افتتاح شد. 
وی هزینه ساخت و تجهیز این بیمارستان را 160 میلیارد تومان اعلام کرد که هزینه بنای آن 75 میلیارد تومان و بقیه تجهیزات بیمارستان بود. 
وی تعداد تخت های آی سی یو در بیمارستان جدید را 20 تخت و سی سی یو 16 تخت اعلام کرد و گفت: ضریب اشتغال تخت در استان بالای 75 درصد و در کشور حدود 71 درصد است . 
دکتر دهقانی، همچنین تعداد تخت های اورژانس جدید را 28 تخت ذکر و خاطرنشان کرد: در اورژانس، بخش های آی سی یو ، اتاق عمل، رادیولوژی، اتاق سی تی آر، آزمایشگاه و بخش دیالیز مستقر است و بهترین مرکز دیالیز استان در این بیمارستان قرار دارد. 
وی همچنین بخش فیریوتراپی ، ام آر آی ، سی تی اسکن ، رادیولوژی و سونوگرافی را از دیگر بخش های بیمارستان ذکر کرد و گفت: این بیمارستان از بخش زنان و زایمان و 'اقدامات تهاجمی قلبی' برخوردار نیست . 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار