کمک‌مربی تیم ملی والیبال ساحلی:
مربی تیم ملی والیبال ساحلی کشور گفت: وجود علاقه وافر مردم به ورزش والیبال وظیفه مسئولین امر را در حمایت و کمک به رشد و پرورش این رشته را سنگین‌تر می‌کند.
کد خبر: ۶۴۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 11 August 2018

 ورزش والیبال با سابقه دیرنه در شهرستان ابرکوه یکی از رشته‌های پرطرفدار بوده که توانسته است افراد بسیاری را به خود جذب کرده و استعدادهای برتری نیز در این رشته شناسایی و به جامعه ورزش ملی پیوسته‌اند.

پدیده مسابقات والیبال تهران از ابرکوه

والیبال کشور در دهه هفتاد شاهد حضور یکی از برترین‌های این رشته از ابرکوه بود که توانست با پشتکار و انگیزه نام خود را به‌عنوان پدیده هفته اول مسابقات والیبال تهران در سطح ملی مطرح و به مدت 4 هفته این عنوان را درکنار نام بزرگانی چون بهنام محمودی، محمد ترکاشوند و پیمان اکبری حفظ کند.

وی امروز پس از کسب تجربه‌های متعدد به زادگاه خود بازگشته تا بتواند والیبالیست‌های مقتدری پرورش داده و از این شهر کویری به ورزش کشور معرفی کند.

جعفر ناصرزاده که هم‌اکنون با 41 سال سن و داشتن مدرک کارشناسی تربیت‌بدنی در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: والیبال را از سن یازده‌سالگی و از مدرسه راهنمایی نمونه شهرستان تفت، آغاز و به مدت 2 سال کاپیتان این تیم بودم.

ناصرزاده گفت: در سال 1375 و در سن 16 سالگی به همراه تیم ابرکوه در مسابقات آموزشگاهی استان یزد شرکت کردم که ضمن کسب مقام قهرمانی این مسابقات، در کنار دیگر بازیکنان ازجمله مجید اکرمی، غلام حاصلی، محمدحسین فلاح زاده، محسن فاتحی و ... برای حضور در مسابقات کشوری انتخاب شدم.

وی پیوستن به فجر اراک را مرحله بعدی زندگی ورزشی خود عنوان کرد و افزود: پس از حضور 2 ساله در این تیم و کسب مقام سوم لیگ دست یک کشور، دعوت باشگاه برق تهران را پذیرفته و از سال 78 به عضویت تیم نامبرده درآمدم. 

بازی مقابل بهترین‌های والیبال ایران از افتخارات ورزشکار ابرکوهی

این ورزشکار ابرکوهی یادآور شد: شرکت در رقابت‌های لیگ برتر تهران که تیم‌های پرقدرتی مانند پیکان، صنام، بازیافت، ... با بازیکنان مطرحی همچون بهنام محمودی، محمد ترکاشوند، محمدحسین نجاتی، حسین مدنی، عباسعلی میرحسینی، حسین اعتدال، علیرضا امانی، احسن شیرکوند، رضا و اکبر نائینی و غیره که 95 درصد آنان ملی‌پوش بودند در آن حضور داشتند یکی از افتخارات زندگی ورزشی من محسوب می‌شود.

ناصرزاده عنوان کرد: با تیم برق تهران قهرمانی دست یک کشور و صعود به لیگ برتر را تجربه کرده و در راه آماده‌سازی جهت حضور در این لیگ طی یک اردوی 7 روزه در کشور دبی با تیم‌های النصر، الاهلی و باشگاه ایرانیان (با مربیگری مصطفی ذوقی والیبالیست) رقابت داشتیم. در ادامه به‌عنوان چهارمی لیگ برتر تهران و مقام سومی کشور به‌صورت مشترک با تیم پاس دست یافتیم.

وی اکبر نائینی، ابراهیم ادیبان (رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال)، علی پوراروجی، ایرج مقدم (کادر فنی تیم ملی در زمان ولاسکو)، ناصر شهنازی، محمدرضا تندروان (کادر فنی گروه ملی بزرگ‌سالان) را ازجمله مربیان مطرحی دانست که زیر نظر آنان فعالیت داشته است.

حضور در لیگ برتر والیبال کشور اوج دوران ورزش

این مربی والیبال سه سال بازی در لیگ برتر در قالب تیم برق تهران را از بهترین روزهای ورزش حرفه‌ای خود دانست و تصریح کرد: مصدوم شدن از ناحیه پا موجب وقفه 18 ماهه و دوری من از والیبال شد. سپس با تشکیل تیم شهرداری یزد توسط عباسعلی میرحسینی به این تیم دعوت‌شده و به مقام دومی کشور دست‌یافتیم.

ناصرزاده از عدم حضور خود در تیم ملی جوانان به علت ‌حمایت نشدن از سوی مسئولین وقت استان یزد و همچنین تیم‌های پرسپولیس و برق تهران به علت هم‌زمانی با خدمت سربازی، علی‌رغم دعوت شدن به تیم‌های فوق به‌عنوان سخت‌ترین دوران ورزشی خود یاد کرد.

 

رضایت صدرصدی کمیته ساحلی از برگزاری اردوی تیم ملی در ابرکوه

وی که آخرین بازی حرفه‌ای خود را در سال 87 انجام داده است، مدت یک سال عهده‌دار رهبری تیم خاتم‌الانبیاء سپاه بوده و در حال حاضر به‌عنوان کمک‌مربی در اردوهای تیم ملی والیبال ساحلی فعالیت دارد، موفق شد برای اولین بار مجوز برپایی اردوی تیم ملی والیبال ساحلی در شهرستان ابرکوه را اخذ و این میزبانی را به مدت 7 روز اخذ کند.

این ورزشکار ابرکوهی اظهار کرد: والیبال ساحلی مدت 2 سال است که به‌صورت حرفه‌ای در سطح کشور دنبال می‌شود و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک حرف‌های زیادی در سطح ملی و حتی بین‌المللی داشته باشد. با توجه به وجود پتانسیل‌های ورزشی در شهرستان با همکاری مسئولین اجرایی و بخش خصوصی، دومین زمین ساحلی کشور که منطبق بر استانداردهای روز دنیا است، در ابرکوه احداث و جهت حضور تیم ملی آماده شد.

ناصر زاده با اشاره به استقبال بیش از 2 هزار نفری مردم از برپایی اردوی تیم ملی در ابرکوه، افزود: با توجه به رضایت صددرصدی ملی پوشان، رئیس کمیته ساحلی و همچنین مسئولین فدراسیون از نحوه برگزاری اردو، می‌توان مسابقات قهرمانی کشور را نیز در این شهرستان برگزار کرد که علاوه بر ارتقاء ورزش حرفه‌ای می‌تواند نتایج مثبتی در حوزه گردشگری، اقتصادی، اجتماعی و ... برای شهرستان در برداشته باشد.

بازگشت به زادگاه باهدف انتقال تجربیات ورزشی به همشهریان ابرکوهی

وی با تأکید بر اهمیت افزایش تفکر حرفه‌ای مربیان و بازیکنان و همچنین آموزش‌های نوین خاطرنشان کرد: داشتن قد (بالای 190 سانتی‌متر) و فیزیک بدنی مناسب ازجمله ارکان اساسی در والیبال است که تمرینات، آموزش حرفه‌ای و صحیح به‌ویژه از سنین پایه آن را تکمیل می‌کند.

کمک‌مربی اردوهای تیم ملی والیبال ساحلی یادآور شد: در همین راستا یکی از اهداف خود را خدمت به ورزش شهرستان قرار داده و در اولین گام یک آکادمی والیبال راه‌اندازی کردم تا بتوانم با همکاری هیئت والیبال و اداره ورزش تجربه‌های خود را در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار داده و پتانسیل‌های موجود در شهرستان را شناسایی و گسترش دهم.

افزایش کیفیت در حوزه آموزش در دستور کار آکادمی

ناصرزاده بیان کرد: آکادمی نامبرده هم‌اکنون در رده‌های مختلف سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان فعالیت داشته و با به‌کارگیری برنامه‌های کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال کشور، تمام تمرکز خود را بر افزایش کیفیت آموزش قرار داده است؛ چرا که با توجه به خیل استقبال‌کنندگان، سطح توقع مردم نیز افزایش‌یافته و مسئولیت سنگین‌تری بر عهده متولیان امر قرار می‌گیرد.

این ورزشکار برتر ابرکوهی در خاتمه از خلیل معصوم شاهی، عباس حمیدی زاده، مجید اکرمی، علی حیدری، حسن امیریان، علی عادل، حبیب پورعسکری، سید محمد احمدزاده و ... حاج علی اکرمی رئیس سابق اداره ورزش و جوانان ابرکوه به‌عنوان پیشکسوتان ورزش والیبال که در راه موفقیت‌های وی نقش داشته‌اند، تقدیر کرد.

گفتنی است ناصرزاده که بازیکن پشت خط زن برق تهران و دریافت‌کننده قدرتی شهرداری یزد بود، قهرمانی متوالی طی 2 سال با تیم منطقه 5 شهرداری در رقابت‌های مناطق 22 گانه شهرداری تهران، 2 سال قهرمانی پی‌درپی در مسابقات کارگری استان تهران، قهرمانی و نایب‌قهرمانی مسابقات سازمان صنایع سنگین و سازمان گسترش با گروه ایران‌خودرو دیزل و کسب مقام سومی مسابقات کشوری دانشجویان را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار