مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد گفت: اولین ایستگاه خصوصی پرورش بز سانن ۱۲۰ تا ۱۵۰ راس بز سانن وبه عنوان بزرگترین واولین پرورش بز سانن در استان هستیم.
کد خبر: ۶۴۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 09 August 2018

صدر پورکوثری مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میبد  با اشاره به اینکه ۱۲ کارگاه پرورش ماهی زینتی به صورت خانگی در میبد فعال می‌باشد گفت: ظرفیت تولید ماهیان زینتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار قطعه در سال است ودر صدد هستیم با احداث شهرک ماهیان زینتی ظرفیت تولید را به پنج میلیون قطعه در سال برسانیم و به علت کم آبخواه بودن این نوع ماهی بر روی پرورش آن برنامه ریزی کرده ایم که در سال گذشته برای ۲۵ نفر دوره‌های آموزشی بلند مدت پرورش ماهیان زینتی برای آن‌ها برگزار گردید خوشبختانه درپرورش ماهیان زینتی رتبه اول استان داریم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر دوهکتار گلخانه در شهرستان میبد فعال هستند افزود: برای سال جاری مجوز تاسیس نه هکتار گلخانه صادر شده است که متقاضیان به جهت راه اندازی آن به بانک معرفی شده اند.

پورکوثری با اشاره به اینکه در پرورش بلدرچین ۱۰ مجوز با ظرفیت تولید ۵/۱ میلیون قطعه در سال رتبه اول استان در تولید بلدرچین داریم اظهار داشت: در زمینه گوشت سفید ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داریم که درمجموع ۵۷۰ تن می‌باشد ۱۸۰ واحد گوشت مرغی داریم که از این تعداد ۵۰ درصد آن به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده است که در تولید گوشت سفید از تولیدکنندگان عمده هستیم.

وی تصریح کرد:اولین ایستگاه خصوصی پرورش بز سانن با ۱۲۰ تا ۱۵۰ راس بز به عنوان بزرگترین واولین پرورش بز سانن در استان هستیم که امسال اولویت را برای تولید گوشت قرمز ودام سبک از نژاد رمانو، سافلک وشال قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه به علت گرانی نهاده‌های دامی قیمت مرغ و بلدرچین افزایش یافته است گفت: به منظور پرورش ماهیان خوراکی درسال جاری پنج هزار ماهی خوراکی تیلاپیا بین پرورش دهندگان توزیع می‌شود که امیدواریم در حدود ۵/۲ تن ماهی درچهار ماه آینده برداشت ماهی تیلاپیا داشته باشیم که این نوع ماهی گرم آبی هست و قابلیت تکثیر بسیار خوبی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار