مدیرکل اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اینکه میزان حضور اتباع خارجی در یزد دو برابر میانگین کشوری است، گفت: یزد پنجمین شهر ایران در زمینه سرانه شهرنشینی است.
کد خبر: ۶۴۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 09 August 2018

فخرالسادات خامسی هامانه در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد پنجمین استان کشور به لحاظ جمعیت شهری است گفت: جمعیت شهری یزد بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد یک استان مهاجرپذیر در کشور است بیان کرد: در بحث میزان مهاجرت هم استان یزد پس از تهران و البرز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اجتماعی استانداری یزد با تاکید بر ضرورت ساماندهی اتباع بیگانه خاطرنشان کرد: چهار و نیم درصد از جمعیت استان یزد را اتباع افغانی مجاز تشکیل می‌دهد که دو برابر میانگین کشور است.

وی تصریح کرد: بیکاری افراد تحصیل کرده هم در استان یزد از وضعیت خوبی برخوردار نیست و جزو 10 استان اول کشور در زمینه بالابودن این آمار هستیم و حتما باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد نخستین آسیب اجتماعی اولویت‌دار در کشور و استان یزد است گفت: دو و 9 دهم درصد از جمعیت استان یزد درگیر مسئله اعتیاد هستند که 143 مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در این استان فعال هستند و یکی از این مراکز ویژه بانوان فعالیت دارد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در ارتباط با کمپ‌های ترک اعتیاد یزد گفت: 11 مورد کمپ ترک اعتیاد در استان یزد فعالیت دارند که تنها یکی از این مراکز به بانوان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: تنها کمپ اعتیاد بانوان هم به لحاظ فضا، امکانات و تعداد افرادی که در آن درمان می‌شوند وضعیت بسیار بدی دارد و حتما باید در راستای گسترش کمی و تقویت کیفی این مرکز اقدامات لازم صورد پذیرد.

خامسی هامانه با اشاره به اینکه یزد در مسیر ترانزیت مواد مخدر کشور قرار دارد گفت: کشفیات مواد مخدر استان یزد از سال 90 تا 96 افزایش پیدا کرده که در این زمینه عملکرد نیروی انتظامی استان قابل تقدیر است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بیان کرد: مراکز توانبخشی افراد رها شده از اعتیاد هم یکی دیگر از موضوعات مهمی است که با پیگیری‌های صورت گرفته در استان، در استان یزد یک مرکز در آینده نزدیک افتتاح می‌شود ولی قطعا این مرکز کفایت متقاضیان آن را ندارد.

وی با بیان اینکه سرعت رشد طلاق با اقدامات بسیار خوبی که در استان صورت گرفته خوشبختانه در حال کنترل است و الان یزد جزو 5 استان آخر کشور در این زمینه است.

خامسی با بیان اینکه طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار هفته آینده در استان یزد آغاز به کار می‌کند بیان کرد: این طرح با اهدافی از جمله هم افزایی دستگاه‌های دولتی در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی اجرا می‌شود.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که در دست ادقام داریم طرح بومی‌سازی مولفه‌های نشاط اجتماعی، ساماندهی کودکان کار و اجرای طرح پایلوت دانش‌نامه ازدواج است.

وی از اجرای طرح آموزش‌های اجباری 16 ساعته پیش از ازدواج در استان یزد خبر داد و گفت: این طرح با موفقیت در استان یزد اجرایی شده و می‌تواند به عنوان نمونه‌ای در سراسر کشور اجرایی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار