رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه یزد:
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان یزد گفت: در حال حاضر هر یزدی معادل ۲۲ میلیون تومان سرانه تولید دارد که در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته، هنوز بسیار فاصله است.
کد خبر: ۶۴۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 09 August 2018

سید مجتبی حسینی‌پور در جلسه کارگروه اقتصادی شورای سیاست‌گذاری و راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان یزد که در سالن حمیدیای استانداری برگزار شد، چهل‌سالگی انقلاب را بلوغ فکری انقلاب دانست و گفت: در حال حاضر استان یزد توانمندی تولیدی زیادی را کسب کرده است؛ چنانچه این استان توان تولیدی ۸۰۰ نوع کالا را داراست.

وی افزود: در حال حاضر ۲/۳ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور به استان یزد اختصاص یافته است که نشان‌دهنده توانمندی‌های بزرگ بخش کارآفرینی و بخش خصوصی استان است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان یزد بابیان اینکه سهم بخش‌های اقتصادی استان از تولید، شاخصه‌های تولیدی است که در همه جوامع موردبررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: امروزه سهم بخش صنعت و خدمات استان در تولید، بسیار زیاد شده است که می‌تواند زمینه‌ساز جهش خوبی در استان باشد.

حسینی‌پور بیان داشت: در گذشته وابستگی استان یزد به نفت و تک‌محصول بوده است و امروزه استان یزد این وابستگی را کاهش داده و تاب‌آوری اقتصادی نیز افزایش‌یافته است؛ چنانچه در حال حاضر هر یزدی معادل ۲۲ میلیون تومان سرانه تولید دارد که در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته، هنوز بسیار فاصله است.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: برای اینکه به اهداف چشم‌انداز دست یابیم، ضروری است در اقتصاد اول منطقه کوشا باشیم؛ کما اینکه در بحث‌های علمی و تولید علم، جایگاه کشورمان بسیار خوب است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار