رئیس اداره ارشاد اسلامی اردکان گفت: زندان ها بستر مناسبی برای ترویج کتابخوانی در بین افراد زندانی است.
کد خبر: ۶۴۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 08 August 2018

سبحان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان تاکنون برنامه های زیادی را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تدارک دیده است که یکی از اقشار مورد هدف ما زندانیان هستند چراکه می‌توان از زندان‌ها به عنوان بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین افراد این قشر استفاده کرد.

سبحان افزود: برای ایجاد فرهنگ کتابخوانی در زندان‌ها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند با ارائه کتاب به ترویج کتابخوانی کمک کند چرا که ورود افراد به خصوص هنرمندان به زندان‌ها سخت است، اما ورود کتاب به زندان آسان است.

رئیس اداره فرهنگ و اسلامی اردکان، برگزاری نشست کتابخوان در زندان ها، ایجاد مسابقه کتابخوانی و تقدیر از نفرات برتر را از جمله برنامه‌های این اداره کل برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین زندانیان عنوان کرد.

وی با اشاره به آموزش هنر در زندان اردکان گفت: برای آموزش تئاتر و موسیقی نیز می‌توان مربیانی را به زندان اردکان فرستاد تا بتوان با ایجاد روح هنری در زندانیان، روح آن‌ها را تلطیف کرده و هنری را به آن‌ها آموزش داد تا بتوانند بعد از آزادی از آن به عنوان منبع کسب درآمد استفاده کنند.

شایان بذکر است در حال حاضر کتابخانه زندان اردکان دارای ۴۸۰۰ نسخه کتاب است که قرار است با همکاری اداره فرهنگ و اسلامی اردکان این تعداد به بیش از ۶۰۰۰ نسخه افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار