رئیس بهزیستی شهرستان اردکان گفت: ادارات و دستگاه‌های مختلف موظف هستند نسبت به مناسب سازی فضا برای تردد معلولان و سالمندان اقدام کنند.
کد خبر: ۶۴۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 08 August 2018

ولی عضد زاده رئیس بهزیستی شهرستان اردکان با بیان اینکه مناسب سازی خاص افراد دارای معلولیت نیست، گفت: افراد مختلفی در طول سال دچار بیماری می‌شوند و قطعا نیازمند استفاده از اماکن خاص می‌شوند واین موضوع کودکان نو پا، زنان باردار و سالمندان را نیز در بر می‌گیرد.

عضدزاده افزود: بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان و نیز دستورالعمل جشنواره شهید رجایی، ادارات و دستگاه‌های مختلف موظف هستند نسبت به مناسب سازی فضا برای تردد معلولان و سالمندان اقدام کنند.

عضدزاده با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل جشنواره شهید رجایی ۳۰ امتیاز از ارزشیابی ادارات مربوط به مناسب سازی فضا برای معلولان است، تاکید کرد: بر اساس این قانون بهزیستی موظف به ارزیابی اماکن اداری شده است.

وی اظهار داشت: بهزیستی مناسب سازی معابر برای معلولان به طور جدی در دستور کار قرار خود قرار داده است تا در این مدت اقدامات خوبی در شهرستان نیز انجام شده است.

دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان با برشمردن اهداف تشکیل ستاد مناسب سازی و تشریح قوانین موجود در این حوزه، بررسی وضعیت موجود اماکن عمومی، پارک‌ها، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه موجود در بخش خرانق را ضروری دانست و بر ارائه راهکار‌هایی در جهت دستیابی به این هدف و تسهیل دسترسی معلولین و سالمندان به امکانات شهری تاکید نمود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم شهر‌ها و روستا‌های ما دوستدار معلولان و سالمندان باشند، گفت: در چنین شهر‌ها و روستا‌هایی، بین انسان‌های عادی و معلولان در بهره مندی از حقوق شهروندی تفاوتی وجود ندارد و اگر بتوانیم این شرایط را در شهر‌ها ایجاد کنیم، قطعا می‌توانیم بگوییم سیاست‌ها و اهدافی که برای کمیته مناسب سازی در سطح کشور و استان و شهرستان‌ها تدوین شده است را عملیاتی و اجرایی کرده‌ایم.

عضدزاده افزود: باید مناسب سازی محیط شهری و روستایی را یک فرهنگ بدانیم تا با فرهنگ مناسب، بستر تحول در جامعه فراهم شود.

جاوید عیدانی بخشدار خرانق ضمن خیر مقدم به حاضران، مناسب سازی محیط را از جمله مهمترین وظایف مسئولان و متولیان شهری و روستایی دانست و گفت: معلولان و سالمندان هم باید مانند سایر شهروندان از امکانات استفاده کنند و این جزو حقوق شهروندی آن‌ها است.

در ادامه مسئولین بخش خرانق نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با چگونگی اجرا و دستیابی به هدف شهر بدون مانع و دوستدار سالمند بیان داشتند.

جلسه ی کمیته مناسب سازی معابر باهدف به کارگیری تدابیر لازم به منظور بهره مندی مطلوب‌تر معلولین و سالمندان از امکانات و خدمات موجود در بخش خرانق و تحقق اهداف شهر بدون مانع و دوستدار سالمند در محل سالن اجتماعات بخشداری خرانق اردکان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار