15 خبرنگار فعال مهریز در آستانه روز خبرنگار ( 17مرداد ) ، امروز سه شنبه در مراسمی که با حضور فرماندار، بخشدار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، تجلیل شدند.
کد خبر: ۶۴۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 08 August 2018

فرماندار مهریز در این آیین به اهمیت حرفه خبرنگاری در توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای جامعه و پل ارتباط بین مردم و مسئولان نظام هستند.
سیدمحمد رستگاری ادامه داد: اصحاب رسانه با تهیه و انعکاس اخبار ، گزارش ها و تولید محتوا ، مسئولان را در جریان مسائل ، مشکلات و مطالبات مردم قرار می دهند و نقش اساسی در پیشرفت منطقه دارند.
فرماندار مهریز با اشاره به اینکه خبرنگاران باید به علم روز مجهز باشند و مصالح عمومی مردم و شهر را بر هر چیزی ترجیح دهند، تاکید کرد: انتقاد سازنده همراه با ارائه راهکار مناسب مورد حمایت دولت است.
به گفته رستگاری ، خبرنگاران با نقدهای منطقی و علمی خود می توانند مدیران دستگاه های اجرایی را در ماموریتی که در قبال مردم و خدمات به آنها دارند، یاری دهند.
وی تصریح کرد: افراط و تفریط در هر امری و به خصوص عرصه خبر و گزارش پذیرفته نیست و خبرنگاران باید با رعایت امانت ، صداقت و حق گویی وظایف خود را انجام دهند.
همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: هم اکنون 15 خبرنگار فعال با رسانه های گروهی شهرستان همکاری دارند و این منطقه 2 نشریه محلی و یک پایگاه خبری دارد.
سیدرضا آقایی افزود: در سال 1396 ، یک دوره آموزشی به مدت 20 ساعت با حضور 35 نفر خبرنگار برگزار شد و دوره های آموزشی امسال با همکاری فرمانداری و بسیج رسانه ادامه خواهد یافت.
وی ، پیگیری بیمه خبرنگاران ، معرفی آنها برای دریافت تسهیلات ، برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی و تربیت خبرنگاران جوان را محور برنامه های این اداره ذکر کرد.
همچنین بخشدار مرکزی مهریز گفت: خبرنگاران ، بازوی قوی مدیران اجرایی در انجام وظایف هستند و باید روز به روز مورد حمایت و توجه جدی مسئولان قرار گیرند.
مهدی دهقانی زاده افزود: هم اکنون در دهستان های ارنان ، میانکوه ، بهادران و تنگچنار ، خبرنگاران فعالیت دارند و فعالیت ها را صادقانه و شفاف با همکاری دستگاه های اجرایی گزارش می کنند.
در ادامه رئیس روابط عمومی فرمانداری مهریز هم گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان با هدف حمایت از خبرنگاران در تهیه و ارسال اخبار تشکیل شده است.
عباس حکایتی افزود: اخبار مهریز با همکاری دستگاه های اجرایی و فعالیت خوب خبرنگاران در اکثر رسانه های گروهی منعکس می شود و برای ارتقای آن امسال دوره های آموزشی برگزار می شود.
وی به اهمیت برگزاری نشست های مستمر خبری با حضور مدیران و مشارکت خبرنگاران اشاره کرد که نقش مهمی در انعکاس عملکرد دولت و نظام به مردم دارد.
شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید و روز شهادتش در تقویم رسمی ایران روز خبرنگار نامگذاری شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار