استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به دغدغه‌های جدی خود برای تأمین آب مورد نیاز استان،‌گفت: خوشبختانه به دنبال پیگیری های مکرر، تمام موانع و مشکلات حقوقی انتقال آب به یزد رفع و دیگر هیچ وقت یزد را تهدید نمی‌کند .
کد خبر: ۶۴۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 07 August 2018

«محمود زمانی قمی» در بازدید از ایسنا که به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی و روز خبرنگار انجام شد،در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که اصحاب رسانه و خبرنگاران از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند،‌اظهار کرد: مسئولان و اقشار مختلف جامعه باید با درک عمیق جایگاه خبرنگاران در راستای بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان و کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به این‌که اخلاق باید سرآمد تمام اقشار قرار گیرد،‌ افزود:‌ مسئولان باید اصحاب رسانه را به عنوان ناظر در تمامی احوالات بپذیردند و حقایق را با شفاف سازی و نقدپذیری بیان و به قضاوت افکار عمومی احترام بگذارند .

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برنامه‌های ویژه هفته دولت در استان،‌ گفت: کمیته‌هایی برای بزرگداشت این مهم، راه‌اندازی شده که بیان فعالیت‌های صورت گرفته در انقلاب، بدون هرگونه اغراق و بزرگ نمایی را در دستور کار دارند.

زمانی قمی با اشاره به ضرورت بیان تمام حقایق اعم از فعالیت‌های مثبت و اشتباهات صورت گرفته، اظهار کرد: هر چند اشتباهاتی توسط دولت در عصر انقلاب صورت گرفته است اما نباید از بیان فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی مثبت و مهمی که در راستای توسعه کشور انجام شده غافل ماند بلکه باید با نگاهی منصفانه به نقد این فعالیت‌ها پرداخت .

وی در رابطه با عمده فعالیت‌های انجام شده در سطح کشور،‌ خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف خدماتی به روستاییان از ابتدا تا کنون تفاوت فاحشی با زمان مشابه در قبل از انقلاب داشته و قابل ملاحظه است.

این مسئول در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان جهاددانشگاهی در مورد نقش این نهاد در توسعه و ارتقای سطح علمی کشور تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در حقیقت موعود مبارکی است که موجب تحولات عظیمی در کشور شده و نباید به هیچ وجه چشم از فعالیت‌های این نهاد فرو بست .

زمانی قمی با اشاره به این‌که بی اعتمادی مردم نسبت به سیستم و نظام محصول برخی از اشتباهات صورت گرفته است؛ اضافه کرد: باید با تماس بیشتر مردم و مسئولان، شفاف سازی و واقعیت‌ها را بیان کرد و این اعتماد از دست رفته را جبران نمود .

استاندار یزد مردم را صاحبان انقلاب دانست و گفت: مردم باید بپذیرند که مسئولان خدمت گزاران در حال تلاش هستند و اگر اشتباهی از جانب مسئولان صورت گرفته باشد، باید صادقانه با مردم در میان گذاشته و از آنها بخواهیم تا این اشتباهات را ببخشند .

وی تصور بی‌اعتمادی مردم به دولت را متاثر از فعالیت‌های دو عامل درونی و بیرونی دانست و بیان کرد: راهبردها و رفتارهای اشتباه در داخل و بیان مطالب غیرواقعی در خارج از کشور موجب التهاب اذهان مردم شده است.

زمانی قمی اصلاح رفتارها، راهبردها و همچنین برنامه‌ریزی صحیح را مهمترین راهکار برای مقابله با تصور بی اعتمادی مردم به دولت عنوان کرد و افزود‌: مردم رفتارهای اخلاقی را نیز ستایش می‌کنند همان طور که از بدو انقلاب، امام خمینی را در هنگام پذیرش قطعنامه با آغوش باز همراهی کردند .

این مقام مسئول با بیان این‌که مشکلات سخت مردم خواب را از چشم وی می رباید، تصریح کرد: مشکلات مردم بزرگترین عاملی است که منجر به ناراحتی و بی‌خوابی شدید من می‌شود و تلاش می‌کنم مشکلات قابل حل مردم را تا حد امکان رفع و برای مشکلات غیرقابل حل راهکاری بیابم.

استاندار یزد با بیان این که مسائل حقوقی انتقال آب به یزد دیگر هیچ وقت یزد را تهدید نمی‌کند، خاطرنشان کرد: تامین آب و حفظ منابع آب استان یزد، یکی از مهمترین دغدغه‌هایی است که به شدت موجب نگرانی من شده بود اما به همت مسئولان و کشاورزان فهیم استان اصفهان این مشکل برای همیشه برطرف شد .

وی الگوی مصرف را از لازمه های مدیریت منابع آبی استان و یکی از ویژگی‌های یزدی‌ها عنوان کرد و افزود: مردم باهوش یزد با تضمین الگوی نساجی، دقیق‌ترین الگوی مصرف آب را دارند و همین انتخاب منجر به بهروری پنج برابری از آب در یزد نسبت به سایر همسایگان و استان‌های کشور شده است .

زمانی قمی در پایان حرکت به سمت منابع جدید را یکی از مهمترین برنامه‌های در دستور کار استان یزد دانست و گفت:‌ طرح انتقال آب از دریا به یزد از جانب وزیر نیرو مورد تایید قرار گرفته و همه تلاش خود را جهت اجرای این طرح به کار گرفته‌ایم لذا مردم نباید در این زمینه نگران باشند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار