دانشگاه يزد و شهرداري يزد با هدف ایجاد بسترهای مناسب و گسترش همکاری‌های پژوهشی و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری در شش ماده براي مدت پنج سال امضا كردند.
کد خبر: ۶۴۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 07 August 2018

 دکتر «محمد صالح اولیاء» ريیس دانشگاه یزد در این جلسه با تأکید بر لزوم یک تعامل سازنده بین نخبگان و جامعه گفت: دانشگاه یزد با جدیت پی‌گیر مسائل جامعه و شهر است و آمادگی کامل دارد تا برای حل این مسائل با مسئولان شهر همکاری كند.

وي با استقبال از توسعه همکاری میان دانشگاه و شهرداری یزد، خاطرنشان کرد: فضای گفتگو و تعامل می تواند پیش نیاز تحولات آینده شهر باشد .

دکتر «مهدی جمالی‌نژاد» شهردار یزد نیز در این جلسه تأکید کرد: استان یزد یک دوران طلایی را طی می‌کند به این دلیل که در حال حاضر تعامل بین دستگاه‌ها عالی است و همه اینها توأمان، برآیند بسیار خوبی برای شهر و استان هستند .

«غلامعلی سفید» ريیس شورای اسلامی شهر یزد هم با سفارش بر استفاده از علم و تخصص در کارها، گفت: دانشگاه قوه عاقله شهرداری است و باید در کنار این نهاد باشد .

از جمله موضوعات توافق شده در این تفاهم‌نامه، انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز، برگزاری سمینارها دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، برگزاری جلسات تخصصی در حیطه موضوعات شهری، حمایت از پایان نامه های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، بررسی میزان نیاز به فن آوری های نوین ازسوی کارشناسان طرفین و برنامه ریزی برای نیل به موارد اولویت دار، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی پروژه های مورد نیاز، استفاده متقابل از کتابخانه‌ها و منابع علمی، انجام بازدیدهای متقابل علمی، پذیرش کارآموز، تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره های مصوب در مقاطع تحصیلی مختلف، انتقال تجارب اجرائی و همکاری در جهت ایجاد مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر یزد است .

دکتر «محسن عباسی» و «الهه جورابی» از اعضای شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه حضور داشتند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
انشاالله خداوند از سر نقصیرات اولیا در دنیا وآخرت نگذرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار