معاون استاندار يزد:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: استعداهای قرآنی در نقش هدایت گران جامعه باید احیا کننده رفتار مبتنی بر دین و معرفت در جامعه باشند .
کد خبر: ۶۴۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 07 August 2018

دکتر «محمد علی طالبی» در مراسم افتتاحیه اردوی منطقه‌ای طرح استعدادهای قرآنی که در محل اردوگاه دانش‌آموزی آیت‌الله شهید صدوقی (ره) روستا سانیج شهرستان تفت برگزار شد، ضمن خیر مقدم به شرکت‌کنندگان در اردوی استعدهای قرآنی از استان‌های مختلف گفت: قرآن وقتی برای ما ارزشمند‌تر از امروز خواهد بود که بتوانیم با عمل به توصیه‌های قرآنی يک رفتار مبتنی بر دین و معرفت را در سطح جامعه رقم بزنیم .

وی اظهار كرد: با نگاه به فضای عمومی کشور با یک سری از تنش‌ها و مسائلی روبرو هستیم که علت آن به دور شدن جامعه یا بخشی از مردم از آموزه‌های متعالی اسلامی و قرآنی بر‌می‌گردد .

طالبی گفت: امروز این وظیفه بر دوش نوجوانان و جوانان است تا برای ساختن آینده خودشان بر مبنای آموزه‌های قرآنی تلاش کنند و چه کسانی بهتر از دانش‌آموزانی که در راه مبانی قرآن و آموزش‌ها قرآنی گام برمی‌دارید .

وی از مسائل مطرح شده در برخی از استان‌ها در خصوص آب به عنوان مثالی عینی یاد کرد و افزود: در بسیاری از موارد بزرگان جامعه بدون توجه به این آموزه که ما در کلام بزرگان دین داشته‌ایم و در آیه قرآن با آن روبرو بوده‌ایم، تنش‌هایی را به وجود می‌آورند و ذهن مردم و جامعه را درگیر كرده و آسیب‌های را به جامعه وارد می‌کنند .

طالبی تصریح کرد: اما اگر این نوجوانان کسانی که در راه آموزش قرآن و بهره‌گیری از تعالیم بالای آن گام برمی‌دارند بتوانند روزی نقش هدایت‌گر جامعه را داشته باشند و مردم را با خود همراه کنند، آنگاه می توانیم به تعالیم دینی خود عمل کنیم و تبلور وحدت و انسجام اسلامی را در استان‌ها و کشورداشته باشیم .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: اسلام با ظهور خود مرزهای ملیت، قومیت و منطقه‌ای را برداشت و در مقابل آن‌ها بحث امت را مطرح کرد و چه خوب است ما با عمل به توصیه‌های قرآنی و آموزه‌های دینی خودمان تبلور امت بودن را در مناطق شهری و روستایی احیا کنیم .

توجه به علم و ایمان دو عامل ماندگاری انقلاب

حجت‌الاسلام «سید محمد شریف حسینی کوهستانی» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نيز در مراسم افتتاح اين اردو گفت: قرآن‌ کریم و روایات از دو چیز به‌عنوان عامل قدت و توانمندی انسان یاد می‌کند .

وی از علم به‌عنوان نخستین عامل قدرت بخش به انسان یاد کرد و افزود: اگر مبینیم امروز کشورهایی در جهان توانسته‌اند بر دیگر کشورها تسلط کنند به‌واسطه پیشرفته در مسائل علمی بوده است .

حسینی کوهستانی از ایمان به ‌عنوان دومین عامل قدرت انسان یاد کرد و گفت: ایمان به انسان قوت می‌بخشد تا جایی در روایات آمده است یک انسان مومن از کوه هم محکم‌تر است .

وی اظهار كرد: اگر ملت ایران بتوانند این دو عامل را در خود حفظ کنند، هیچ قدرتی در جهان توان ایستادگی در برابر آن را نخواهند داشت .

حسینی کوهستانی از علم و ایمان به‌ عنوان دو عامل ماندگاری انقلاب یاد کرد و افزود: امام علی می‌فرماید؛ «علم، قدرت می‌آورد» و کسی که به علم برسد به همه چی رسیده است و چنانچه انسان به دنبال علم نرود دیگران بر او مسلط خواهند شد .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به تأکیدات اسلام بر علم‌آموزی، گفت: هیچ‌یک از ادیان حتی ادیان آسمانی هم به‌اندازه اسلام بر علم‌آموزی تأکید نکرده‌اند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار