معاون عمرانی استانداری یزد در گفتگو با تابناک:
کد خبر: ۶۳۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 01 August 2018

 معاون عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه مهمترین بخش صرفه جویی مردم هستند؛ اظهار داشت: با در نظر گرفتن مصرف کولرهای آبی، برنامه ریزی می کنیم تا حدود 20 میلیون مترمکعب تا افق 1400 در بخش شرب صرفه جویی داشته باشیم.

 محسن صادقیان در گفت و گو با خبرنگار تابناک یزد؛ با اشاره به فعالیت های حوزه معاونت استانداری یزد همزمان با تشدید خشکسالی ها؛ اظهار داشت: این حوزه معاونت از اسفندماه سال گذشته جلسات مدیریت تامین و مدیریت مصرف آب در استان در هر هفته را در دستور کار خود قرار داده و اجرایی شده است.
وی در ادامه افزود: در این جلسات علاوه بر تولید و تامین منابع پایدار آبی، در خصوص تامین و مصرف آب در بخش های مختلفی چون کشاورزی، شرب و صنعت که مدیریت درستی در این زمینه داشته باشیم؛ می پردازیم.
معاون عمرانی استانداری یزد با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی باید تا افق 1400 میزان 426 میلیون مترمکعب از برداشت سفره های آب زیرزمینی را کاهش دهیم؛ افزود: در بخش کشاورزی باید با رویکرد تغییر الگوهای مصرف و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی برای ارائه حجمی اب به کشاورزان شاهد افت آب های زیر زمینی در این بخش نباشیم.
صادقیان با بیان اینکه در بخش شرب و مصرف مردمی نیازمند صرفه جویی 10 میلیون متر مکعبی هستیم؛ گفت: برنامه ریزی می کنیم تا با کاهش 10 میلیون مترمکعب که با کولر های آبی که در نظر بگیریم حدود 20 میلیون مترمکعب تا افق 1400 در بخش شرب صرفه جویی داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: مهمترین بخش صرفه جویی مردم هستند و حمایت هایی که دولت در این زمینه خواهد داشت. جدا از برنامه های ساختمانی که نظام مهندسی و ساختمان و راه و شهرسازی درزمینه تغییر برنامه های سرمایشی منازل با کولر آبی و گازی و سایل کاهنده مصرف مثل دوش ها و وسایل داخل منزل و شیرهای الکترونیکی دارد؛ ماهم برنامه داریم پکیج های تشویقی برای مردم ایجاد کنیم تا مردم با این بسته ها ترغیب شوند با وسایل کاهنده مصرف حدود 20 میلیون مترمکعب صرفه جویی کنیم.
معاون عمرانی استانداری یزد با تاکید بر اینکه سال های آینده سال های سختی خواهد بود؛ اذعان کرد: این برنامه ها مذکور باید عملیاتی شده و اتفاق بیفتد.
وی در ادامه بیان داشت: تامین منابع پایدار آبی از حوزه دریا و ... برنامه ای چند ساله خواهد داشت. ما باید دوره ای چند ساله را برای عبور از بحران آب طی کنیم. برنامه هایی که داریم موفق آمیز است.
صادقیان با اشاره به سیاست های استان نسبت به استفاده یا عدم استفاده از کولرهای آبی؛ بیان داشت: پرداختن به موضوع کولرهای آبی می تواند ما را از بحران نجات دهد.
وی در ادامه افزود: کولرهای آبی هستند که تغییر شکل داده شده اند و آب کمتری مصرف می کنند. در موضوع کولرهای گازی هم که مصرف برق و موارد متعددی که با بهداشت سلامت مردم مرتبط است؛ مطرح می باشد. در جلسه قبلی سازگاری با کم آبی دقیقا این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. الان کولر های گازی داریم که می توان همراه آن به جهت سلامت رطوبت ایجاد کنیم و این مهم منتفی خواهیم بود.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: اگر کمک های دولتی ارائه و بسته های دولتی تدوین شود می تواند در زمینه برق نیز کمک کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار