رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، با اشاره به این‌که بیشترین تصرفات اراضی ملی در مناطق ییلاقی استان صورت می‌گیرد، گفت: در سال جاری 76 مورد پرونده تصرف غیر مجار اراضی ملی در استان یزد تشکیل شده است .
کد خبر: ۶۳۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 28 July 2018

«کاظم اسلامی» با اشاره به این‌که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به نمایندگی از دولت متولی اراضی ملی است، اظهار کرد: این اداره در راستای جلوگیری از تصرف عدوانی اراضی ملی که شامل زمین خواری و کوه‌خواری است اقداماتی انجام داده است .

وی گشت و مراقبت توسط یگان حفاظت، تثبیت مالکیت دولت با اجرای کاراستر، استفاده از همیاران طبیعت و اختصاص سامانه ثبت تخلفات به صورت شبانه روزی را از جمله اقدامات انجام شده دانست و افزود: با توجه به این‌که پیشگیری از زمین‌خواری اولویت اصلی این اداره است باید مردم نیز در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی مشارکت کنند .

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، با بیان این‌که پس از شناسایی شدن متصرفین توسط اداره حقوقی برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل می‌شود، تصریح کرد: این اداره پس از محکومیت متصرفین نسبت به اجرای حکم مبنی بر خلع‌ید و قلع و قمع اقدام می‌کند .

اسلامی با اشاره به این‌که بیشترین تصرفات اراضی ملی در مناطق ییلاقی استان صورت می‌گیرد، گفت: شهرستان تفت و مهریز مناطق ییلاقی استان یزد را تشکیل می‌دهد .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تشکیل 356 مورد پرونده قضایی در سال گذشته، اظهار کرد: تشکیل این پرونده‌ها موجب خلع‌ید و قلع و قمع قریب به 190 هکتار از اراضی ملی شده است .

وی تشکیل 76 مورد پرونده قضایی در سه ماهه نخست امسال را یکی از اقدامات انجام شده در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ شناسایی این پرونده‌ها زمینه خلع‌ید چهار هکتار از اراضی استان را ایجاد کرده است.

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در پایان با بیان این‌که مردم باید در صورت بروز هر گونه تخریب در اراضی ملی با سامانه 1504 تماس حاصل نمایند، خاطرنشان کرد: افراد قبل از قدام به ساخت و ساز در اراضی خارج از محدوده شهر مخصوصا مناطق ییلاقی با اداراه منابع طبیعی هماهنگی لازم را انجام دهند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار