این تفاهم با موضوع ارائه خدمات توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری در راستای سلامت اجتماعی امضاء شد .
کد خبر: ۶۳۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 22 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، مدیرکل بهزیستی استان یزد در مراسم امضاء این تفاهم نامه گفت: بر اساس این تفاهم نامه بهزیستی در جهت معرفی نیروی متخصص مراکز توانبخشی و توانپزشکی با هلال احمر همکاری خواهد داشت.
جلیل عفتی تامین مدرس جهت برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با بهزیستی را یکی از مصوبات این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره ای، روانشناختی و مدکاری اجتماعی به جامعه هدف هلال احمر از طریق مراکز بهزیستی از دیگر مصوبات تفاهم نامه فیمابین است.
وی در خصوص همکاری دو دستگاه در زمینه جمع آوری، توزیع کالا و کمکهای مردمی در بحرانها و حوادث گفت: بهزیستی از طریق موسسات همسو و تشکلهای تحت نظارت و همچنین شناسایی افراد خیّر و نیکوکار و جلب مشارکت سایر سازمانها و نهادهای مردمی و معرفی آنها به هلال احمر همکاری خواهد داشت.

تفاهم نامه همکاری بین بهزیستی وهلال احمر استان یزد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: باید مشارکت اجتماعی را جلب کنیم تا بتوانیم جامعه بهتری داشته باشیم و الان بهترین فرصت است که قدم در این راه بگذاریم.
حرازی زاده با اشاره به همکاریهای فیمابین بهزیستی و هلال احمر گفت: طی این تفاهم نامه بهزیستی موظف به فراهم سازی زمینه برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره روانشناختی و مشاوره ژنتیک به منظور پیشگری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی است.
وی همکاری در استفاده از خدمات تخصصی توانبخشی به صورت خرید خدمت شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، بینایی و شنوایی سنجی، ارتوپدی فنی از کلینیکهای توانبخشی و توانپزشکی را از تعهدات هلال احمر ذکر کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد افزود: تشکل های داوطلب هلال احمر نیز با توانخواهان معرفی شده از سوی بهزیستی جهت استفاده از خدمات توانبخشی و همچنین مشارکت در طرحهای توانبخشی بهزیستی از جمله توانبخشی مبتنی بر جامعه، شناسایی و ارجاع خانواده های آسیب دیده و در معرض آسیب و برپایی کمپین های مشترک همکاری خواهند داشت.
حرازی زاده فراهم نمودن شرایط مناسب برای جذب داوطلبان از گروههای مختلف و هدایت فعالیت های خیرخواهانه هلال احمر به سوی اهداف مدنظر بهزیستی و همکاری در اجرای طرح های مشارکتی بهزیستی را از دیگر مفاد این تفاهم نامه اعلام کرد.

 

 

 

//خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار