ريیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: شعبه ویژه با رعایت بیشترین استاندارد‌های ممکن برای رسیدگی به برخی از پرونده های خاص تجهیز و افتتاح شد.
کد خبر: ۶۳۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 22 July 2018

 «حجت اسدی» در مراسم افتتاح شعبه ویژه دادرسی، اظهار كرد: البته به جهت رعایت شأن قضاوت و رعایت حقوق شاکی، متشاکی و سایر اصحاب مرتبط با پرونده باید تمام شعب محاکم به این کیفیت باشد اما کمبود امکانات و بعضاً کاهش منابع مالی و اعتباری شرایط را برای رعایت استانداردهای قضایی به حداقل رسانده است.

وی یادآور شد: حتی اتاق‌های دادرسی فعلی به لحاظ کمبود فضای فیزیکی در سنوات اخیر با دیوارکشی‌های مجدد به نصف فضای فیزیکی قبل کاهش یافته است که این شرایط حداقل برای پرونده‌های سنگینی که تعداد مراجعان آن زیاد هستند اصلا مناسب نیست.

این مقام قضایی با بیان این که به لحاظ شرایط مالی و اعتباری اکنون امکان استاندار‌دسازی تمامی شعب محاکم تحقیق، بدوی و تجدید نظر در استان وجود ندارد، گفت: با تمام تلاش مجموعه این شعبه با تجهیز امکانات حرفه‌ای سمعی بصری، ویدئو کنفرانس، ضبط و پخش فیلم و صوت و فضای فیزیکی حداقل 30 نفره آماده شد تا هر یکی از شعبی که دارای پرونده‌های خاص و مهم هستند دادرسی خود را در این شعبه برگزار كند.

اسدي خاطرنشان کرد: در این شعبه علاوه بر تجهیزات مدرن و به روز سعی شده است ظاهر متناسب و زیبایی بصری با هماهنگی کامل نیز رعایت شود تا بهترین شرایط برای یک دادرسی عادلانه مهیا شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار