مدیر دیسپاچینگ یزد:
مدیر دیسپاچینگ و فوریت‌های برق استان یزد، گفت: 21 هزار مگاوات از انرژی مصرف کشور که معادل مصرف چهار کشور همسایه بوده و مربوط به سیستم سرمایشی است.
کد خبر: ۶۳۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 22 July 2018

«محمد فراتی» با بیان این‌که استان یزدجزء استان‌هایی با کمترین میزان خاموشی در سطح کشور است، اظهار کرد: در یک مقطع کوتاه و به دلیل ضرورت، با افزایش دما و نیاز کشور، مدیریت بار با برنامه روزانه و زمان بندی شده به مشترکین اعمال می‌شود .

وی با اشاره به آماری از وضعیت کشور در مصرف برق،‌افزود: 21 هزار مگاوات از انرژی مصرف کشور که معادل مصرف چهار کشور همسایه بوده و مربوط به سیستم سرمایشی است .

مدیر دیسپاچینگ و فوریت‌های برق استان یزد در ادامه به تامین برق مشترکین استان از 275 خروجی پست فوق توزیع اشاره کرد و گفت: بار کل استان به صورت لحظه‌ای در دیسپاچینگ رصد و با اعلام میزان مدیریت بار از سوی مدیریت شبکه برق ایران، بر اساس جدول مشخص و اعلام شده در وب سایت، برنامه‌های مدیریت بار انجام می‌شود.

فراتی با اشاره به این‌که پیک بار استان در سال‌های گذشته، در ساعات اولیه شب اتفاق می‌افتاد، اما در حال حاضر، ساعات 12 تا 16 اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این تغییر به دلیل افزایش مصرف سیستم‌های سرمایشی به خصوص تمایل به استفاده از سیستم‌های غیر متعارف است .

این مقام مسئول ادامه داد: برای نگهداشت شبکه و تامین نیاز همه مشترکین کشور، در مقطعی از زمان، چاره‌ای جز اعمال برنامه‌های مدیریت بار شبکه تا کاهش دمای سراسری نداریم .

وی خاطرنشان کرد: اگر مشترکین 10 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، شرایط برای متوقف کردن برنامه‌های مدیریت بار فراهم می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار