صباغیان:
رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، گفت: جامعه کارگری یکی از دو بال اصلی توسعه اقتصادی کشور است که اگر به آن توجه نشود، توسعه اقتصادی محقق نخواهد شد.
کد خبر: ۶۳۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 21 July 2018

به گزارش تابناک یزد،«محمدرضا صباغیان» در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت استان، با بیان این‌که کشور در ایام و شرایط سخت اقتصادی است، اظهار کرد: صنعتگران و معدن کاران فرصت و ظرفیت مناسبی در برابر تحریم ها و جایگزین مناسبی برای منافع و منابع اقتصادی کشور هستند.

وی افزود: اگر آن طور که باید و شاید به بخش خصوصی بها داده شود، شرایط اقتصادی و رونق تولید به وضعیت مطلوب خواهد رسید.

بنابه گزارش ایسنا-منطقه یزد نماینده مردم ابرکوه، خاتم، بهاباد، بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه "ما یک سری ضعف‌هایی داریم که دشمن با استفاده از این ضعف‌ها به ما فشار می‌آورد" گفت: اگر ما خودمان ضعف نداشته باشیم دشمن نمی‌تواند به کشور پهناور و توانمندی همچون ایران فشار وارد کند.

صباغیان تصریح کرد: باید این بررسی صورت بگیرد که چرا ما پس از 40 سال باید بگوییم با ضعف‌هایی در حوزه‌هایی از جمله اقتصاد روبه‌رو هستیم و الآن بخش صنعت و تولید ما دچار مشکل باشند.

وی افزود: یک موضوع به کشور ما آسیب وارد کرده و تا نتوانیم این بخش را اصلاح کنیم قطعاً نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم و این موضوع عدم رعایت قوانین در کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بیان کرد: بالاترین نقش در این زمینه به‌عهده مجلس است و مجلس هم در این زمینه با مشکلاتی روبه‌رو است و وقتی قانون نباشد نظارت هم وجود ندارد و به این ترتیب کشور ما همیشه با مشکل مواجه می‌شود.

وی با تصریح به اینکه به بخش خصوصی به‌درستی توجه نمی‌شود گفت: دولت به‌حدی در صنعت و معدن و تولید و مسائل مختلف وجود دارد و از رانت برخوردار است که بخش خصوصی اصلاً نمی‌تواند فعالیت کند.

صباغیان با یادآوری اینکه بخش خصوصی از دو بال کارگر و کارفرما تشکیل شده گفت: وقتی جامعه کارگری که رکن اساسی بخش خصوصی است با توجه چندانی روبه‌رو نمی‌شود، طبعاً بخش خصوصی هم موفق نیست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: الآن در ژاپن وقتی یک کارگر به شرایط مجموعه معترض می‌شود، یک علامت روی دوشش می‌گذارد و به‌محضی که این علامت بر دوش کارگر نصب می‌شود مسئولان مرتبط سریعاً مراجعه و مشکل وی را بررسی می‌کنند.

وی با تذکر اینکه کارگران برای اینکه مشکلاتشان را بگویند ترس بسیار زیادی دارند ادامه داد: امروز کارگر باید قرارداد سفیدامضا آن هم نه در ابتدای فعالیت خود بلکه در پایان دوره سه‌ماهه‌ای که انجام داده امضا کند و هیچ حق و حقوقی نمی‌تواند دریافت کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اضافه کرد: زمانی هم که کارگر می‌خواهد این مشکلات را به یک نماینده یا عضو شورا و یک مسئول دیگر بیان کند، ابتدا هزار قسم می‌دهد که "نام من مطرح نشود وگرنه اخراج می‌شوم".

صباغیان تشکل‌های کارگری را یکی از مهمترین مسائل برای پیگیری مشکلات کارگران دانست و گفت: متأسفانه هنوز کارگرانی هستند که هیچ تشکلی ندارند و ما در این حوزه هم با مشکل مواجه هستیم.

این نماینده مجلس روایات متعددی را که در ارتباط با لزوم توجه به حقوق کارگران در اسلام وجود دارد یادآور شد  و گفت: هم قرآن و هم روایات نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

وی اظهار کرد: در صورتی که ما حمایت‌ها و تسهیلاتمان را به واحدهایی ارائه کنیم که حق و حقوق کارگران را رعایت می‌کنند و حق منطقه و محل فعالیتشان را هم پرداخت می‌کنند، قطعاً سایر واحدها هم به این مسیر وارد می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: همان‌طوری که ما امروز بررسی می‌کنیم چه نقاطی کارخانه‌های بدون ظرفیت احداث شده و به‌دنبال وجود این واحدها باشیم، یک بررسی باید داشته باشیم که چه نقاطی از استان یزد ظرفیت داشته و واحد تولیدی در آن احداث نشده و نسبت به ایجاد واحدهای تولیدی در این نقاط اقدام کنیم و به این صورت توسعه متوازن در یزد را به‌وجود آوریم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار