کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد از ادامه روند گرمای هوای در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 20 July 2018

سیدعباس میرحسینی در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان یزد طی هفته جاری، گفت: باتوجه به نقشه‌های پیش‌یابی، ثابت ماندن الگوهای جوی، هم‌زمانی پر ارتفاع جنب حاره در تراز میانی جو و استقرار کم‌فشار سطحی همچنان ماندگاری هوای گرم و گرما را در سطح استان و بیشتر مناطق کشور را خواهیم داشت.

وی افزود: امروز آسمان استان کمی ابری در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به‌ویژه در مناطق جنوبی با افزایش ابر و گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه از فردا تا سه‌شنبه هفته آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد در ساعات بعدازظهر را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: پیش‌بینی‌شده تا اواسط هفته آینده دمای بیشینه شهر یزد بین ۴۲ تا ۴۳ درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه شهر یزد بین ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان باشد.

میرحسینی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالاترین دما در شهر یزد ۴۳ درجه سانتی‌گراد بوده و این درحالی‌ است که طبق آمار بلندمدت شهر یزد، بیشترین دمای شهر یزد ۴۵/۶ درجه سانتی‌گراد بوده که در تاریخ ۲۳ تیرماه ۹۱ رخ‌داده است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته گرم‌ترین منطقه استان، بافق با دمای بیشینه ۴۵ درجه سانتی‌گراد و بخش نیر با دمای کمینه ۱۶ درجه سانتی‌گراد بوده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار